اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تولید 1.2 میلیون تن محصولات دامی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، از تولید 1.2 میلیون تن محصولات دامی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

تولید 1.2 میلیون تن محصولات دامی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های تولید استان در بخش دام اظهار کرد: تولید اسپرم پروف شده، انجام تلقیح مصنوعی دام‌ها در مناطق مختلف استان، ثبت مشخصات دام و رکوردگیری‌های مستمر، انجام انتقال جنین برای ارتقا کیفی دام تولیدی در صورت لزوم، بهسازی و نوسازی اماکن دامی، اصلاح ساختار فیزیکی واحدهای صنعتی پرورش دام و در کنار آن بهبود تغذیه دام، ساماندهی دام‌های روستایی با بکارگیری کارشناسان ناظر امور دام و توجه ویژه به بهبود و افزایش تولیدات دام و کاهش ضایعات از جمله اقداماتی است که توسط کارشناسان این معاونت در امر تسهیل روند تولید، رفع مشکلات و موانع پیش‌رو، ایجاد انگیزه بیشتر در بهره‌برداران همچنین سوق‌دهی اهداف تولیدی این زیربخش برای قرارگیری کامل در زمینه دستیابی به هدف توسعه پایدار در بخش کشاورزی، به صورت مستمر تداوم دارد.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان، به خصوص دام سنگین گفت: با توجه به حمایت‌های مستقیم دولت از بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی، مدیریت امور دام، با هدف حذف دام‌های کم بازده، سبک و جایگزینی دام‌های سنگین پرمحصول از جمله راهکارهایی است که در کوتاه مدت با افزوده شدن به کمیت دام‌های سنگین می‌تواند به دامپروری‌های غیرفعال استان کمک کند تا با قرارگیری دوباره در چرخه تولید محصولات دامی استان، در رشد و ارتقای کمی و کیفی تولیدات این بخش مهم نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

عبداللهی، حفظ و حراست ژنتیکی دام سنگین، ارتقا منابع بهره‌وری و عوامل تولید دام، تقویت و حمایت از تشکل‌های تولیدی، ایجاد ارتباط عوامل تولید با صنایع تبدیلی و کشاورزی، اصلاح و توسعه نظام دامداری و ایجاد ارتباط و هماهنگی منابع تولیدی با منابع تسهیلاتی بانک‌های عامل را از جمله وظایف اصلی سازمان در بخش تولید محصولات دامی ذکر کرد.

وی افزود: حمایت از رشد کمی و کیفی تولیدات دام، اجرای طرح‌های حمایتی از جمله توسعه پوشش بیمه‌ای تولیدات زیربخش، مدیرت منابع غذایی با هدف اقتصادی‌تر کردن تولید محصولات دامی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولیدی از جمله مسائلی است که توسط سازمان برای رشد و افزایش ظرفیت‌های تولیدی این زیربخش مهم و اقتصادی بخش کشاورزی در حال انجام و پیگیری است.

10 درصد واحد دامی کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی با دارا بودن 8 میلیون و 300 هزار واحد دامی که 10 درصد واحد دامی کشور را شامل می‌شود، گفت: این استان از این حیث رتبه سوم کشور را داراست و با تولید سالانه یک میلیون و 29 هزار تن محصولات دامی و بیش از 3 هزار تن محصولات شیلاتی که 7.8 درصد کل تولید محصولات دامی کشور را شامل می‌شود، یکی از مهمترین استان‌های شمال‌غرب کشور در تولید محصولات دامی به شمار می‌رود.

عبداللهی ادامه داد:  هم اکنون 56 کارخانه فرآورده‌های لبنی با ظرفیت پذیرش اسمی یک‌هزار و 633 تن شیر خام در یک شیفت کاری، در این استان به فعالیت مشغول هستند و با تولید انواع فرآورده‌های لبنی علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی بخشی از محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور از جمله عراق، آذربایجان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و ارمنستان صادر می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین 19 واحد از 41 واحد تولید خوراک دام نیز در حال حاضر برای تامین خوراک دام در این بخش به فعالیت اقتصادی اشتغال دارند. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول