اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه جم خبر داد

آمادگی کامل پالایشگاه جم برای تعمیرات اساسی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل پالایشگاه جم از آمادگی کامل پالایشگاه جم برای تعمیرات اساسی خبر داد.

آمادگی کامل پالایشگاه جم برای تعمیرات اساسی

رحیم اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم با تولید بیش از 27 درصد گاز کشور نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و در سال جهاد اقتصادی شاهد موفقیت خوبی در این عرصه هستیم.

مدیرعامل پالایشگاه فجرجم با تاکید بر لزوم تامین ایمنی در پالایشگاه افزود: ایمنی در تمامی مراحل زندگی مهم است و حوادث آن در بسیاری از مواقع نامطلوب و غیرقابل جبران است و همه باید نهایت رعایت نکات ایمنی را داشته باشیم.

اسلامی تصریح کرد: همه باید بدانیم اتفاق یکبار می‌افتد و حادثه خبر نمی‌دهد و همه باید شعارهای ایمنی را رعایت کنیم و هرگز غفلتی در جریان تعمیرات اساسی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به اجرای تعمیرات اساسی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار داریم در سال جاری مدت زمان تعمیرات اساسی را به حداقل زمان ممکن نسبت به سال گذشته برسانیم و البته تمامی جوانب ایمنی و کیفیت کار نیز مدنظر قرار خواهیم داد.

مدیر عامل پالایشگاه فجر جم یادآور شد: با توجه به عمر پالایشگاه، وضعیت دستگاه‌ها در شرایطی است که به منظور حصول اطمینان از عدم کاهش ظرفیت در فصل سرما در مقایسه با پالایشگاه‌های تازه تاسیس، مستلزم صرف وقت و دقت بیشتر در زمان تعمیرات است.

اسلامی اذعان داشت: برنامه‌ریزی‌ها بگونه‌ای خواهد بود که در نهایت شاهد کاهش انجام مدت زمان تعمیرات اساسی خواهیم بود.

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از آمادگی کامل این پالایشگاه برای اجرای تعمیرات اساسی خبر داد و افزود: مدیران و مسئولین واحدهای مختلف شرکت پالایش گاز فجر جم به منظور آمادگی بیشتر برای آغاز کار تعمیرات اساسی واحدهای شیرین‌سازی و جانبی، تشکیل جلسه داده‌اند و هم‌اکنون این پالایشگاه در آمادگی کامل قرار دارد.

اسلامی اضافه کرد: نشست هماهنگی با حضور تمام گروه‌های ذیربط با تعمیرات اساسی برگزار شد و با احساس مسئولیت فراوانی موارد مربوط به تعمیرات اساسی پالایشگاه در سال آینده بررسی شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به پذیرش خوراک از پالایشگاه گاز عسلویه و طول عمر پالایشگاه که بیش از بیست سال می‌باشد؛ اهمیت انجام تعمیرات اساسی در شرکت پالایش گاز فجر جم بسیار بالاست.

وی تصریح کرد: بر اساس این برنامه واحدهای شیرین‌سازی پالایش و سرمایش، واحد های جانبی اعم از 5 دستگاه دیگ‌های بخار، 2 واحد احیاء عظیم گلایکول، زباله‌سوزها، واحد احیای سود، تعمیرات اساسی مخازن کمپرسورهای پروپان، واحد سیلابه‌گیر فاز 1 واحد تصفیه آب و تعمیرات اساسی بندر سیراف در طول مدت بهار و تابستان سال آینده مورد تعمیرات اساسی قرار خواهند گرفت.

اسلامی گفت: از تمام ظرفیت خود برای تامین به موقع گاز کشور بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول