اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر:

عملیات آبخیزداری باعث بهبود سفره‌های زیر زمینی آب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: عملیات آبخیزداری باعث بهبود سفره‌های آب‌های زیر زمینی می‌شود.

عملیات آبخیزداری باعث بهبود سفره‌های زیر زمینی آب می‌شود

علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: شهرستان ملایر با 323 هزار و 800 هکتار جزو دو حوزه کرخه و قره‌چای است و مساحت حوزه‌های مطالعاتی این شهرستان 97 هزار و 257 هکتار بوده که شامل 25 زیرحوزه آبخیز است.

وی به فعالیت‌های حوزه آبخیزداری در ملایر اشاره کرد و افزود: عملیات مکانیکی در حجم 207 هزار و 728 مترمکعب و عملیات بیولوژیکی در سطح 15 هزار و 302 هکتار از جمله این فعالیت‌ها در حوزه آبخیزداری در ملایر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر احداث بند سد گابیون، احداث بند ملاتی و احداث بند خشکه چین را از جمله برنامه‌های انجام شده در بخش آبخیزداری ملایر در سال جاری عنوان کرد و گفت: عملیات آبخیزداری باعث بهبود شرایط زیست محیطی و اشتغال‌زایی و بهبود قنوات و چاه‌ها می‌شود.

وی به فعالیت‌های بخش ممیزی اداره منابع طبیعی ملایر اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا بخش اخذ شده در یک هزار و 404 هکتار، تشخیص و آگهی در یک هزار و 127 هکتار، واگذاری در 100 هکتار، نقشه‌برداری ماده دو در 2 هزار و 95 هکتار و اصلاح نقشه نیز 12 هزار و 140 هکتار در ملایر انجام شده است.

وی به فعالیت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی ملایر اشاره کرد و بیان داشت: این پاسگاه در سال 88 راه‌اندازی و تشکیل شده است که فعالیت آن جلوگیری از اخذ و تصرف اراضی ملی و برخورد قانونی با متصرفین است.

امیری تعداد پرونده‌های تشکیل شده را در این یگان 160 فقره با مساحت 310 هکتار و خلع ید را 129 فقره با مساحت 104 هکتار عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی در بخش حقوقی منابع طبیعی ملایر نیز در خصوص درخواست و لوایح ارسالی 682 فقره و شرکت در جلسات دادگاه نیز 528 فقره بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: تعداد احکام صادره به له نیز یک 174 و قرارداد کارشناسی نیز 143 مورد بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: صدور اجراییه نیز 230 مورد و توقف عملیات نیز 22 مورد بوده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول