اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای مازندران:

فاضلاب‌های سنتی آب‌های زیرزمینی و دریا را آلوده می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به اینکه سطح آب در شهرهای مازندران از جمله محمودآباد بسیار بالاست، گفت: از این رو دفع فاضلاب به صورت سنتی دیگر جوابگوی نیازهای امروز نیست و این فاضلاب‌ها به نوعی هم آب‌های زیرزمینی وهم دریا را آلوده می‌کند.

فاضلاب‌های سنتی آب‌های زیرزمینی و دریا را آلوده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، عصر امروز با حضور مدیرعامل آبفای مازندران، فرماندار و دیگر مسئولان شهری پروژه چاه جدید آبرسانی افتتاح شد و اجرای شبکه فاضلاب این شهرستان نیز کلنگ‌زنی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در این مراسم با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا گفت: امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه دستاوردهای آن بزرگواران باشیم.

محمدتقی حسین‌زاده تصریح کرد: پروژه آبرسانی در شهرهای مختلف به جهت عدم توجه کافی در گذشته وجود دارد و در تامین و توزیع آب در مازندران توجه جدی صورت نگرفت.

حسین‌زاده مهم‌ترین علت این نگاه را ریزش باران الهی در مازندران و تصور نادرست نسبت به اینکه با این رحمت آسمانی دیگر مازندران مشکلی درباره آب ندارد دانست و افزود: این نگاه مسئولان را به خطا برد و در نتیجه 9 سد مناسبی برای آب آشامیدنی و کشاورزی و نه تاسیسات مناسبی درباره توزیع آب داریم.

وی یکی دیگر از عوامل این کاستی در مازندران را نبود مطالعه علمی و عینی درباره گسترش شهرهای ما عنوان کرد و گفت: در سفر روز گذشته معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو این مسئله را به عنوان یک دغدغه مهم بیان کردیم و خواستار توجه جدی مسئولان کشوری به این امر شدیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه بیشتر شهرهای مازندران ساحلی و توریست‌پذیر هستند، خاطرنشان کرد: جمعیت توریستی مازندران در برخی زمان‌های سال بیشتر از جمعیت ساکن و بومی این استان است و بر اساس آمار گردشگری مازندران 2.5 میلیون نفر در ایام تعطیلات نوروز و 5.5 میلیون نفر نیز در تابستان جمعیت ساکن مازندران است و این در حالی است که جمعیت واقعی استان سه میلیون نفر است.

حسین‌زاده ادامه داد: درست است که در هیچ جای دنیا برای این مقدار جمعیت مسافر زیرساخت درنظر بگیرند ولی باید حداقل‌ها مهیا شود.

وی درباره پروژه افتتاح چاه آبرسانی جدید در محمودآباد اظهار داشت: این چاه متوسط بین 40 تا 50 لیتر آب در ثانیه تولید می‌کند که برای ماندگاری بیشتر این چاه مقدار 40 لیتر در ثانیه آب‌دهی مدنظر است.

این مسئول افزود: هزینه انجام شده در این پروژه مبلغ 2 هزار و 600 میلیون ریال بوده است و امیدواریم بتوانیم نیاز منطقه را از طریق این چاه تامین کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه سطح آب در برخی شهرهای مازندران از جمله محمودآباد بسیار بالاست، تصریح کرد: از این رو دفع فاضلاب به صورت سنتی دیگر جوابگوی نیازهای امروز نیست و این فاضلاب‌ها به نوعی هم آب‌های زیرزمینی وهم دریا را آلوده می‌کند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: ما توریست‌ها را از یک طرف در ایام تابستان دعوت به استفاده از آب دریا می‌کنیم و از سویی شیلات در زمستان به صید ماهی در دریایی می‌پردازند که آبی آلوده دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رهایی از این مشکل به سوی دفع بهداشتی فاضلاب رفتیم، ابراز داشت: با توجه به فرایند اداری موجود باید یک روند طولانی را طی کنیم و با استفاده از ردیف اجرایی از طریق ماده 32 سابق و 215 کنونی اعتبار اخذ کنیم و پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران با تقدیر از نماینده مردم محمودآباد در مجلس شورای اسلامی به دلیل تلاش مضاعف در رفع این مشکل بیان داشت: نمایندگان در مازندران باید همت مضاعفی در این زمینه صورت می‌دادند که نماینده محمودآباد در مجلس با توانمندی خاص خود کمک‌رسانی مناسبی کردند تا ردیف اجرایی را از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اخذ کنیم.

حسین زاده اضافه کرد : با همه تلاش‌های ایشان امروز شاهد کلنگ‌زنی این پروژه هستیم و امیدواریم تا پایان سال موافقت‌نامه آن را دریافت کنیم و پیش‌بینی جامع این طرح 68 هزار جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: البته در این پروژه جمعیت توریستی نیز در این طرح لحاظ شده است و در افقی 5 ساله این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید. 

حسین زاده یکی دیگر از مشکلات شهرستان را بالابردن آب زیرزمینی دانست و گفت: کار در این شرایط بسیار سخت است ولی با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته با وجود هزینه‌ای بیشتر درصدد هستیم کمترین مشکل برای شهروندان محمودآباد در بحث تردد به وجود آید.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران ابراز امیدواری کرد با همت همه مسئولان شهری و نماینده شهرستان محمودآباد در مجلس امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به پایان برسد و این مهم نیازمند همکاری اداری دستگاه‌های اجرایی محمودآباد است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول