اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز دولت نهم تاکنون صورت گرفت

صدور 2 هزار مجوز بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای دولت نهم تاکنون 2 هزار و 21 مجوز بهره‌برداری از آب‌های زیر زمینی در استان زنجان صادر شده است.

صدور 2 هزار مجوز بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی در زنجان
امیر حمیدنیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به نمای کلان صنعت آب استان زنجان در حوزه طرح‌های توسعه و بهره‌برداری از منابع آبی اظهار داشت: در حال حاضر 144 پروژه در 31 هزار و 652 هکتار از اراضی استان در دست اجراست.
وی با بیان اینکه در طرح‌های در دست اجرای آبی برای 21 هزار و 921 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است، افزود: در 10 پروژه‌ در دست بهره‌برداری استان زنجان نیز که در 109 هزار هکتار از اراضی اجرا می‌شود، برای 81 هزار و 751 نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطر نشان کرد: همچنین در 44 پروژه در دست مطالعه شرکت آب منطقه‌ای زنجان که در 35 هزار و 159 هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود برای 26 هزار و 744 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.    
وی تعداد کل طرح‌های استان را از ابتدا تا آغاز دولت نهم 21 مورد عنوان کرد و یادآور شد: این میزان از آغاز دولت نهم تا کنون 54 مورد بوده است.
حمیدنیا با اشاره به اینکه با فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان برای 21 هزار و 921 نفر از ابتدا تا آغاز دولت نهم اشتغال‌ ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین برای 108 هزار و 495 نفر از آغاز دولت نهم تاکنون اشتغال‌زایی صورت گرفته که این آمار در جای خود بسیار چشمگیر است.  
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اراضی زیر پوشش این شرکت را از ابتدا تا آغاز دولت نهم تنها 31 هزار و 652 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون 144 هزار و 160 هکتار از اراضی استان زیر پوشش قرار طرح‌های آبی قرار گرفته‌اند.  
وی در مورد حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش طرح‌های آب منطقه‌ای زنجان گفت: تا سال 84 مبلغ 914 میلیارد ریال و از آغاز فعالیت دولت نهم تاکنون چهار هزار و 816 میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.  
حمیدنیا میزان اختصاص منابع غیر دولتی را تا سال 84 حدود 45 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از  ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون، در زمینه منابع غیر دولتی 73 میلیارد ریال جذب شده و 15 هزار و 880 میلیارد ریال اعتبار نیز در دست جذب است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با یادآوری اینکه از ابتدا تا آغاز فعالیت دولت نهم هفت هزار و 618 مجوز در زمینه بهره‌برداری از آب‌های زیر زمینی استان صادر شده است، تصریح کرد: این میزان صدور مجوز از سال 84 تا کنون دو هزار و 21 مورد  بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات پهنه‌بندی سراسری رودخانه‌های استان به طول 800 کیلومتر در دست انجام است، خاطر نشان کرد: تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان از ابتدا تا آغاز فعالیت دولت نهم برای 74 کیلومتر و از ابتدای دولت نهم تاکنون برای 56 کیلومتر انجام گرفته است.
حمیدنیا همچنین در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه آموزش سالانه کارکنان این شرکت، ادامه داد: تا ابتدای فعالیت دولت نهم 9 نفر ساعت و از آغاز فعالیت دولت نهم تا کنون 52 نفر ساعت آموزش برای کارکنان این شرکت انجام گرفته است. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول