اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی مشهد:

علت نشست دشت مشهد استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برداشت بی‌رویه از آب‌های زیر‌زمینی دشت مشهد سبب نشست این دشت و افزایش خشکسالی در خراسان رضوی شده است.

علت نشست دشت مشهد استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد فاطمه غیور با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی را در سطح کشور شاهد بودیم اظهار داشت: امیدواریم با وجود این بارندگی‌ها که در چند سال اخیر در کشور بی‌سابقه بوده است بتوان تاحدودی نسبت به کاهش نشست دشت مشهد خوشبین بود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در مورد حل مشکلات ناشی از نشست دشت مشهد اظهار داشت: ایجاد راهکارهایی برای جلوگیری از نشست دشت‌های مشهد در وهله اول به مشارکت همه شهروندان در صرفه‌جویی آب‌شرب و استفاده آنها از آب ‌غیرشرب در شستشو و آبیاری بستگی دارد.
وی بابیان اینکه استفاده از سیستم اکو شهری در تمامی منازل سطح شهر می‌تواند در این صرفه‌جویی مفید باشد، افزود: با وجود تصفیه‌خانه‌های خانگی شهروندان می‌توانند از آب‌های مصرفی به صورت دو باره و سه باره برای مصارف خانگی به غیر از نوشیدن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر در بیشتر کلان‌شهرهای دنیا سیستم اگو اجرا می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر در مشهد از این پس‌آبها استفاده مجدد نمی‌شود، اگر تمام منازل شهری متصل‌ به سیستم اگو و تصفیه‌خانه‌های خانگی مجهز شوند می‌توان از نشست دشت مشهد تا حدودی جلوگیری کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول