اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران:

سفره آب زیرزمینی جم روزبه‌روز تحلیل می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران گفت: سفره آب زیرزمینی جم روزبه‌روز تحلیل می‌رود.

سفره آب زیرزمینی جم روزبه‌روز تحلیل می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از جم سید محمدمهدی هاشمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه جم و ریز از نظر کمبود منابع آب زیرزمینی در شرایط حساسی قرار دارد و باید بحران کمبود آب در این منطقه جدی‌تر نگریسته شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: دشت جم و ریز سابقا دارای غنی‌ترین سفره‌های آب زیرزمینی در استان بوشهر بوده و یکی از موهبت‌های خدادادی منطقه برای ایجاد صنعت و شهرک‌های مسکونی بوده است.

وی افزود: اکنون با افزایش روزافزون رشد جمعیت در منطقه و توسعه کشاورزی و باغداری، این سفره غنی زیرزمینی روزبه‌روز تحلیل می‌رود و همه باید به دنبال راه‌های منطقی و اساسی برای مشکل آب کل منطقه باشیم.

مدیرعامل شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران تصریح کرد: در حال حاضر بیلان آب منفی در دشت جم و ریز بسیار مشهود است و مسئولان سازمان آب بارها نگرانی خود را از ادامه روند فعلی برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی دشت جم و ریز اعلام کرده‌اند.

هاشمی یادآور شد: مشکل پیش رو با توکل به خداوند متعال و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی مدیران ارشد وزارت نفت و استان بوشهر قابل حل است ،فقط سرعت عمل در این زمینه بسیار ضروری است.

وی تامین بخشی از آب مورد نیاز شهرک‌ها از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را نشانگر وجود بحران در این بخش از خدمات دانست و اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر آب موجود، بخش زیادی از آب مصرفی از طریق خرید و انتقال آب تصفیه شده از منطقه ویژه پارس جنوبی برای نخستین بار در حال انجام است.

هاشمی ادامه داد: سال‌های قبل حجم آب ورودی به شهرک در مقابل آنچه مصرف می‌شد به گونه‌ای بود که در ابتدا نیازی به سهمیه‌بندی آب نبود؛ اما با کاهش نزولات جوی و کاهش استحصال آب، سهمیه‌بندی آب در تمامی فصول در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران افزود: اکنون سهمیه‌بندی آب با شروع فصل سرد سال خاتمه نمی‌یابد و روند کاهشی تولید و استحصال آب به گونه‌ای رقم خورده که هم‌اکنون سهمیه‌بندی در فصل سرما نیز ادامه دارد.

وی گفت: در شرایط فعلی حجم مصرف آب متاسفانه با توجه به کاهش نزولات جوی و کاهش منابع آب با استحصال آب تناسب نداشته و وضعیت موجود در حال بدتر شدن است.

هاشمی افزود: در سال‌های قبل آب استحصالی جوابگوی مصرف شهرک‌ها در شهرستان جم بوده ولی با گذشت زمان و بحران پیش رو برای مدیریت آب مورد نیاز ساکنین اقدامات متفاوتی صورت گرفته است.

وی سهمیه‌بندی آب، ایجاد مخازن خانگی و نصب کنتورهای آب را برخی از این اقدامات دانست و اظهار داشت: در راه بهینه‌سازی مصرف آب نیز از هر گونه کوششی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران بازیافت آب در مجموعه‌های تصفیه بیولوژیکی و انتقال آن برای آبیاری فضای سبز مجموعه 80 هکتاری و فرودگاه را از دیگر اقدامات در این زمینه دانست.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول