اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد بحران آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی آماده استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد بحران آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در تمام زمینه‌های مرتبط با حوادث و رخدادها برای استقبال از مسافران نوروزی آماده است.

آذربایجان غربی آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جعفر ذوالفقاری شامگاه امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار داشت:‌‌ امسال لیست مصدومان چهارشنبه‌سوری 300 نفر اعلام شده است که نسبت به سال گذشته 100 نفر کاهش یافته است.

وی افزود: در چهارشنبه پایانی سال تمام ظرفیت‌های استان اعم از هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، ستاد مدیریت بحران و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ایجاد حادثه ناگوار بسیج شدند.

این مسئول آگاهی و ارتقای فرهنگ مردم را در این زمینه مهم دانست و تاکید کرد: مردم همراه با ارگان‌ها و مسئولان به صورت گروهی و انفرادی هدایت‌گر این طرح‌ها بودند.

ذوالفقاری با اشاره به برف و کولاک شدید که تا چند روز پیش مناطق جنوب استان را دربرگرفته و اکثر راه‌های روستایی را مسدود کرده بود گفت: در این راستا تمام راهداران و گروه‌های امداد و نجات و هلال‌احمر درگیر شدند که این تجربه باید زنگ هشداری باشد تا در آینده با جدیت بیشتر خدمات‌رسانی کرده و آمادگی را در سطح استان ارتقا داد تا از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به بحث مدیریت بحران افزود: باید به موازات رسیدگی به توسعه شهر و ایجاد بسترهای به روز مدیریت بحران را مدنظر قرار دهیم.

این مسئول با اشاره به محدودیت منابع در بخش مدیریت شهری و حوزه مدیریت بحران استان ادامه داد: با این وضعیت که در شهرداری‌ها داریم و اقبالی که از برنامه‌های شهرداری‌ها می‌شود با محدودیت منابع در حوزه مدیریت شهری مواجهیم.

ذولفقاری با بیان اینکه باید مدیریت شهری و مدیریت بحران با هم و به‌ صورت همزمان مدنظر قرار گیرد گفت: دیدگاه‌های مدیریت شهری باید تلفیقی با برنامه‌هایی باشد که در ارتباط با بحث عمران است.

این مسئول با تاکید بر پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: مقابله، پیشگیری، بازسازی و مدیریت بحران‌ها را باید جدی گرفت.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول