اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

تقویت بعد علمی فرآیند محاسبه تعداد مسافران نوروزی مشهد مقدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: با اصلاح بخشی از ساز و کار احصا آمار مسافران نوروزی مشهد مقدس، این فرآیند در نوروز 91 با دقت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته انجام می‌شود.

تقویت بعد علمی فرآیند محاسبه تعداد مسافران نوروزی مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، هادی ذاکری آخرین مطالعات مربوط به برآورد مسافران که به طور پیوسته در طول یک سال انجام شده را مربوط به سال 65 اعلام کرد و اظهار داشت: از آن زمان تاکنون طرح‌های مقطعی متعددی اجرا شده است که با وجود نکات مثبت، نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای آماری استان در مقوله برنامه‌ریزی باشد.

معاون آمار ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان از ارائه پیش‌نویس طرح تامین نیازهای آمار رسمی و پایه‌ای به منظور تدوین برنامه توسعه کمی و کیفی زیارت خبر داد و افزود: این طرح برای اخذ مجوزهای لازم به مرکز آمار ایران ارسال شده است.

وی در مورد برنامه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی برای نزدیک‌تر شدن آمار احصاء شده از مسافران و گردشگران استان به ویژه مشهد مقدس در نوروز 91 اظهار داشت: هر چند در این فرآیند همانند سال‌های گذشته از آمارهای ثبتی مبتنی بر تردد مسافران از طریق ناوگان هوایی، ریلی، پایانه‌های مسافربری و خودروهای شخصی بهره می‌گیریم اما با برگزاری جلسات کارشناسی تلاش شده است ضرایب در نظر گرفته شده در سال‌های گذشته اصلاح و تعدیل شود.

ذاکری ادامه داد: آمار ورود مسافران توسط دستگاه‌های مربوطه از امروز 25 اسفند 90 تا ساعت 12 ظهر به صورت روزانه به ستاد تسهیلات اعلام و پس از بررسی و پایش اطلاعات از سوی کارشناسان معاونت آمار ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان تا ساعت 14 به ستاد تسهیلات کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این آمار به صورت روزانه و از طریق دبیرخانه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌‌گیرد.

وی تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش دقت در فرآیند یاد شده، باید پذیرفت که لازمه تحقق هر چه مطلوب‌تر این هدف مستلزم تقویت امکانات سخت‌افزاری مانند تجهیز ورودی‌های مشهد به دوربین‌های پلاک‌خوان اتومبیل‌ها است.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول