اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان خبر داد

نصب تندیس‌های حجمی دفاع مقدس در میادین آبادان

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان از نصب تندیس‌های حجمی نماد دفاع مقدس در میادین این شهر خبر داد.

نصب تندیس‌های حجمی دفاع مقدس در میادین آبادان

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص تندیس جدید نصب شده در میدان انقلاب اظهار کرد: تندیس انقلاب از بزرگ‌ترین و بلندترین تندیس‌های حجمی کشور است که شامل دو نخل با ارتفاع 16 متر و دو محراب است که هر کدام از این محراب‌ها با طول شش متر به بدنه تندیس متصل هستند.

وی در خصوص ویژگی ظاهری این تندیس گفت: از ویژگی‌های این تندیس تصویر هشت شهید محوری آبادان است که در درون این محراب‌ها تعبیه شده و به عنوان نماد انقلاب، دین، مذهب و شهدای شهر آبادان به شمار می‌رود که در میدان انقلاب نصب شده و امیدواریم مورد توجه مردم آبادان و خانواده‌های محترم شهدا قرار گیرد.

شهردار آبادان افزود: در این چند روزی که از نصب این تندیس می‌گذرد در تماس‌های مکرر مردم شاهد استقبال خوبی بودیم که از آن شده‌است.

شیرازی در ادامه از نصب تندیس دیگری در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: تندیس بعدی با نام دروازه بهشت که نقش شهیدی در حال عبور از دروازه با مشایعت فرشتگان را دارد قرار است که در میدان میگو نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: این تندیس نیز 14 متر ارتفاع دارد و یکی دیگر از بزرگ‌ترین تندیس‌های حجمی به شمار می‌رود.

شهردار آبادان با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تندیس‌ها اظهار کرد: ساخت تندیس انقلاب در حدود 80 میلیون و تندیس دروازه بهشت در حدود 70 میلیون تومان هزینه در برداشته‌است.

شیرازی با بیان اینکه تندیس‌ها در تهران ساخته شده‌اند ادامه داد: ساخت این دو تندیس در حدود پنج ماه به طول انجامیده و برنامه راز شبکه چهار سیما نیز مراحل ساخت و نصب آنها را در قالب برنامه‌ای نمایش خواهد داد.

وی همچنین به ساخت و نصب تعدادی تندیس دیگر اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها تعداد هفت تندیس دیگر شامل تصاویر برجسته شهدای محوری آبادان در جنگ تحمیلی از جمله شهردار شهید دشتی نیز قرار است که دور میدان پرستار یعنی مقابل دانشگاه آزاد آبادان نصب شوند.

شهردار آبادان در پایان در خصوص زمان نصب این تندیس‌ها نیز گفت: از 25 اسفندماه نصب آنها آغاز و مجموعه این تندیس‌ها را با حضور مسئولان استانی و محلی مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول