اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رونمایی از تندیس شهدای انقلاب در همدان

خبرگزاری فارس: ‌با حضور جمعی از کارکنان بانک صادرات همدان و نمایندگان سپاه همدان تندیس شهدای انقلاب اسلامی در بانک صادرات همدان رونمایی شد.

رونمایی از تندیس شهدای انقلاب در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در این مراسم اظهار کرد: با دیدن این تندیس نام و یاد شهدا زنده شده و الگویی در ذهن شکل می‌گیرد که از این منظر ماندگار و اثرگذار است.
مهدی صدیق افزود: پرده‌برداری از چنین تندیسی به ویژه در ایام ماه محرم و زمانی که ما شاهد هستیم تاریخ یک بار دیگر بیانگر سالگرد شهدای کربلا است، بسیار مهم و شایان توجه است چرا که در این روزها امام حسین(ع) و یارانش حال و هوای دیگری دارند.
وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت یاد و نام شهدا در هر عرصه‌ای، تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان موجب انتقال نسل به نسل فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز کرد: ارج نهادن به نام و یاد شهدای کربلا و اقدام بسیار مهمی که آقا امام حسین(ع) به عنوان مصلح دین در قیام عاشورایی، احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام داد، امری شگرف و وظیفه‌ای مهم است.
وی خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) مانع انحراف در دین نمی‌شد دین ناب محمدی نسل به نسل انتقال نمی‌یافت و به ما نمی‌رسید که بر این اساس ما تکلیف داریم ارزش‌های این قیام و پیام‌های شهدای کربلا را حفظ کنیم تا محو و نابود نشود.
صدیق عنوان کرد: در انقلاب اسلامی ایران نیز به همین صورت در این قرن اقدام مهمی صورت گرفت که در تاریخ بی‌نظیر بود چرا که در آن زمان همه دنیا علیه ما بودند و برای نابودی ما بسیج شده بودند اما عده‌ای محکم در برابر دشمن ایستادند و جلوی دشمن را گرفتند که در این زمینه نقش شهدای انقلاب اسلامی بسیار برجسته و شایسته تقدیر است.
تندیس رونمایی شده حاوی کبوتری در حال پرواز به سمت آسمان است که از دل قرآن عروج می‌کند و در این تندیس آبشار آبی به نماد جاودانگی شهدا جاری است.
این تندیس که به همت بسیج بانک صادرات و مؤسسه فرهنگی حامیان ولایت استان همدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساخته شده 3 متر ارتفاع دارد که برای ساخت آن نیز 10 میلیون تومان هزینه صرف شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول