اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای شهر اردبیل

2 میدان اردبیل صاحب تندیس ماندگار می‌شود

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر اردبیل با پیشنهاد شهرداری برای ساخت تندیس در دو میدان ورودی شهر اردبیل موافقت کردند.

2 میدان اردبیل صاحب تندیس ماندگار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که صبح امروز برگزار شد شهردار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: ما پیشنهاد طراحی و ساخت دو المان شهری را در میادین ورودی شهر داده‌ایم تا در سال آینده بتوانیم در کنار ساماندهی این میادین المان و تندیس مورد نظر را نصب کنیم.

صدیف بدری یادآور شد: این میادین شامل میدان وحدت و ایثار اردبیل است که ورودی شمال و غرب استان به شمار می‌رود و با طراحی دو تندیس می‌توانیم در این دو میدان فضای مناسب و قابل قبولی را شکل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است در آینده تقاطع غیر‌همسطحی در میدان وحدت اجرا شود اما این امکان در شرایط فعلی وجود ندارد و نباید منتظر چنین طرحی بود در حالی که ما با تشکیل کمر‌بندی سوم می‌توانیم مشکلات بار ترافیکی این میدان را نیز برطرف کنیم.

شهردار اردبیل از تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری اردبیل خبر داد و افزود: ما در شهر اردبیل المان کارت پستالی مناسبی نداریم و باید با الگو قرار دادن استان‌های همجوار و شهرهای بزرگ در تندیس و المان‌سازی دقت کنیم.

بدری ادامه داد: البته در این المان‌سازی آنچه که ضرورت دارد برقراری فضای با نشاط برای حضور مردم و شکل‌دهی یک المان و نماد برگرفته از تاریخ، فرهنگ و هویت این منطقه است که می‌توان در قالب مسابقه از مردم نیز ایده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه در دو میدان ایثار و وحدت با توجه به اینکه تغییرات ترافیکی و طرح‌های جدیدی اجرا نمی‌شود ساخت المان و تندیس ضروری است.

علیرضا دباغ عبداللهی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها میادین مشخص مانند میدان فرش شکل می‌گیرد تا فعالان این هنر ـ صنعت در آن حاضر شده و حتی کسب درآمد کنند گفت: ما در شهر اردبیل به میادینی نیاز داریم تا در کنار حفظ هویت و تاریخ و قدمت اردبیل مردم با حضور در آن فضا‌ها برخی احساس نیاز خود را رفع کنند.

وی تصریح کرد: با طرح این موضوع و گذاشتن مسابقه برای طراحی این المان شهری ضرورت دارد خود مردم در این زمینه اظهار نظر کنند.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید افتخار‌آفرینان عصر حاضر را نیز فراموش کنیم، بیان داشت: شایسته است یکی از میادین شهر به نام سرداران شهید و یا خلبانان جان بر کف نامگذاری شود چرا که ما با این نامگذاری در حقیقت هویت اصیل معاصر خود را حفظ می‌کنیم.

جواد قرآن‌نویس با تجلیل از یاد و خاطره شهدا به ویژه خلبانان خواستار راه‌اندازی تندیس شهید جدی به همراه ماکت هواپیمای او در یکی از میادین شهر شد.

نادر فرزانه یکی دیگر از اعضای شورای شهر اردبیل نیز پیشنهاد داد در یکی از میادین اردبیل تندیس شاه‌اسماعیل صفوی به همره اسب و شمشیرش طراحی و نصب شود.

این عضو شورا ادامه داد: بر خلاف دیگر استان‌ها که قهرمانان اساطیری خود را تکریم کرده‌اند ما هنوز از بزرگان واقعی خود غفلت کرده‌ایم و تا کنون نتوانسته‌ایم در این زمینه کار شایسته‌ای انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین شورا در خصوص پاداش آخر سال کارکنان و همچنین اعطای تخفیف به چند نفر از افراد معرفی شده و ادغام مدیریت واحد سازمان پسماند و عقد قرارداد با شرکت بنای سبلان رای داد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول