اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورک شاپ بزرگ نقاشی و تندیس در مترو شهدا برگزار شد

خبرگزاری فارس: ورک شاپ بزرگ نقاشی و تندیس با همکاری شهرداری‌های مناطق 15، 13، ‌16 و 20 در مترو شهدا برگزار شد.

ورک شاپ بزرگ نقاشی و تندیس در مترو شهدا برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ورک شاپ بزرگ نقاشی و تندیس در مترو شهدا برگزار شد.
13 دوره ورک شاپ نقاشی و تندیس با مشارکت مناطق 15، 13، ‌16 و 20 و با حضور 60 نفر از هنرمندان در ایستگاه مترو شهدا برگزار شد.
با توجه به اینکه محور جشنواره شمسه محله گرایی است در این ورک شاب، داشته‌ها و نداشته‌های محله، حس تعلق‌، توسعه پایدار، روابط اجتماعی و رویدادهای محله به تصویر کشیده شد.
مدیر اداره فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 در حاشیه برگزاری این ورک شاپ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از راه‌اندازی جشنواره شمسه در رشته‌های نقاشی و تندیس خبر داد و گفت: تاکنون حدود 8 هزار نفر از هنرمندان در بخش نقاشی و تندیس جشنواره شمسه تهران ثبت‌نام کرده‌اند.
ارسلان رمضانی افزود: در حال حاضر بانک اطلاعاتی ارزشمندی از هنرمندان در هر محله به وجود آمده است و تلاش شده است برای حفظ این دستاورد کانون‌های طراحی و نقاشی در سرای محلات ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار جشنواره شمسه در شهرداری منطقه 15 عنوان کرد: جشنواره شمسه به معنای شهروند، محله، سرمایه اجتماعی و هویت شهری در تهران آغاز شده و در هشت رشته شامل قرآن، نهج البلاغه، سرود، موسیقی، تئاتر، عکس، فیلم، نقاشی، تندیس، شعر و ادب با مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کند که منطقه 15 با تشکیل دبیرخانه مرجع (تخصصی) در رشته‌های نقاشی و تندیس به صورت مستقیم فعال است و دبیرخانه‌های هادی (مجری) آن در مناطق 22 گانه محقق شده است.
مدیر اداره فرهنگی منطقه 15 با اشاره به اهداف این طرح خاطرنشان کرد: ایجاد حسن تعلق شهروندان به محل زندگی خود، فعال سازی فرهنگی شهروندان به منظور توانمند سازی و ارتقا وضعیت معنوی و فرهنگی محله، بازشناسی ظرفیت‌های کالبدی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... محله، جلب مشارکت آگاهانه، شهروندان در اداره امور شهری و انجام برنامه‌های توسعه و پیشرفت شهر پیدایی استعدادهای نهفته در بطن محله‌ها، آگاهی از بازخورد فعالیت‌های شهرداری تهران در بین شهروندان و بهره‌گیری از نتایج به دست آمده در مدیریت شهری از جمله اهداف جشنواره شعبانیه است.
رمضانی تصریح کرد: جشنواره مذکور با ظرفیت آزاد در تمام گروه‌های سنی، جنسی، تحصیلی، قومی و زبانی در محلات تهران در تمام عرصه‌ها است و حضور همه مردم و مشارکت آنان از اهداف کلی طرح است.
وی ادامه داد: شهرداری منطقه 15 متولی بخش نقاشی و تندیس این جشنواره است و دبیرخانه تخصصی در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه فعال شده و جلسات متعددی را با حضور هنرمندان منطقه و دبیر هنری طرح برگزار کرده است.
مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 15 با اشاره به اقدامات گسترده منطقه در راستای تامین سرانه‌های فرهنگی محلات و همچنین ظرفیت بالای منطقه در رشته‌های فرهنگی، هنری و استعدادهای محلی عنوان کرد: به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها، توجه به زیبا سازی و ایجاد هارمونی متناسب در المان‌های شهری سبب نشاط و افزایش روحیه شهروندان می‌شود که با اجرای جشنواره یاد شده در یک دوره شش ماهه کالبد منطقه به لحاظ دیداری تغییر می‌یابد.
رمضانی در پایان تصریح کرد: جشنواره شمسه به معنای شهروند، محله، سرمایه اجتماعی و هویت شهری در تهران آغاز شد و شهرداری منطقه 15 به‌عنوان متولی بخش نقاشی و تندیس این جشنواره دبیر خانه تخصصی خود را در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه از ابتدای جشنواره فعال کرده و به جذب هنرمندان در سطح منطقه و هدایت مناطق 22 گانه شهر تهران با عنوان مناطق هادی جشنواره نقاشی و تندیس پرداخته است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول