اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

اختصاص 2416 میلیارد ریال تسهیلات به توسعه کشاورزی سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در طرح توسعه بخش کشاورزی، 2 هزار و 416 میلیارد ریال تسهیلات برای این استان منظور شده است.

اختصاص 2416 میلیارد ریال تسهیلات به توسعه کشاورزی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی صبح امروز در جلسه ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که با حضور معاونان، مدیران و رؤسای دستگاه‏های وابسته بخش کشاورزی تشکیل شد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در استان سمنان، مبلغ 2 هزار و 416 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد هفت درصد در نظر گرفته شده است.

موسوی افزود: طرح توسعه بخش کشاورزی در راستای مصوبه کارگروه توسعه بخش کشاورزی اجرا می‏شود و یکی از طرح‏های مصوب هیئت دولت بوده که به استان‏ها ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: بعد از موفقیت در بخش مسکن مهر، سیاست‏ها، برنامه‏ها و اعتبارات به سمت بخش کشاورزی سوق داده شده است.

وی مجموع تسهیلات برای این طرح در کشور را 66 هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: استان سمنان از نظر توزیع تسهیلات استانی رتبه نهم در کشور را دارد که این موضوع وظیفه استان خصوصاً بخش کشاورزی را دوچندان می‏کند.

موسوی افزود: در صورت تأمین آب، در استان سمنان قابلیت واگذاری اراضی در سطح 30 هزار هکتار از اراضی وجود دارد و با اجرایی شدن طرح توسعه، علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، این طرح نقش مهمی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی گفت: برای طرح‏های مجتمع‏های تولیدی، طرح‏های کوچک کشاورزی و توسعه و اصلاح باغ‏ها، سال‏های اجرا بین دو تا شش سال و مجموع سال‏های اجرا و تنفس و بازپرداخت بین هفت تا 15 سال خواهد بود.

در این جلسه، از سوی سایر اعضاء به مواردی از جمله برنامه‏ریزی آموزشی برای مسئولان اجرایی شهرستان‏ها، شناسایی و جانمایی طرح‏های قابل واگذاری، اولویت‏دار بودن مجتمع‏های تولیدی در این طرح، لزوم طرح‏های آبخیزداری، احداث واحدهای تولیدی با مصرف آب کم، ورود افراد تحصیل‏کرده و بیکار، توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه باغ‏ها در اراضی شیب‏دار، انجام کار براساس ظرفیت هر منطقه، دقت نظر در تشکیل پرونده‏های متقاضیان و ارجاع پرونده کامل و بی‏نقص به بانک عامل و ... اشاره شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول