اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

کسب رتبه چهارم دوره‌های مهارت توسط زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه استان تا سال گذشته در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت رتبه 28 کشوری را داشت، گفت: این رتبه در سال جاری به رتبه چهارم ارتقا یافته است.

کسب رتبه چهارم دوره‌های مهارت توسط زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی ظهر امروز در جلسه تجلیل از برترین‌های المپیاد ملی مهارت‌، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح کشور و توجه به آموزش‌های مهارتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز توسعه کشور نقش مهارت‌های حرفه‌ای به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:‌ در برنامه پنجم توسعه نیز این امر به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در دو سال اخیر تحول ارزشمندی در حوزه مهارت‌های حرفه‌ای صورت گرفته است، یادآور شد: با تشکیل نظام ملی مهارت از سال گذشته برنامه‌های مهارتی کشور به صورت منسجم دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام ملی مهارت با رویکرد هر ایرانی یک شغل برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند، افزود: استان زنجان نیز همگام با برنامه‌ریزی‌های کشوری گام‌های مطلوبی را در این زمینه برداشته است.

صیادی با اشاره به رشد 300 درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان، اضافه کرد: استان زنجان رتبه نخست آموزش مهارت‌های روستایی را از آن خود کرده است.

وی انعقاد قرار داد با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف را با هدف توسعه مهارت و بومی کردن این مقوله عنوان کرد و افزود: نظام نوین استاد شاگردی نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری آغاز به کار کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه نظام استاد و شاگردی در 80 حرفه، 150 کارگاه و با حضور 600 کارآموز در استان زنجان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این افراد در حال حاضر آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت استان زنجان که تا سال گذشته رتبه 28 کشوری را  داشت در سال جاری به رتبه چهارم دست یافته است.

صیادی با اشاره به اینکه در آموزش نانوایان نیز استان زنجان تا سال گذشته در رتبه 26 کشوری بود، افزود: در سال جهاد اقتصادی این رتبه به رتبه پنجم ارتقا یافته است.

وی با اشاره به درخشش کارآموزان زنجانی در المپیاد ملی مهارت کسب مقام نخست تیمی و مدالی را از دستاوردهای این المپیاد دانست.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول