اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

ارائه کارت مهارت به 92 درصد متقاضیان زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بالغ بر 92 درصد از متقاضیان شرکت کننده در این آزمون موفق به دریافت کارت مهارت فنی و حرفه‌ای شدند.

ارائه کارت مهارت به 92 درصد متقاضیان زنجانی

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در  10 ماهه سال جاری 7 هزار و 459  فقره گواهی صلاحیت حرفه‌ای صادر شده است.

وی با بیان اینکه این گواهینامه‌ها برای قالیبافان و آزمون شدگان صنایع دستی استان صادر شده است، افزود: برنامه‌ریزی برای ادامه صدور گواهی‌نامه صلاحیت برای این افراد انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه انجام گرفته با سازمان‌های بازرگانی و صنایع دستی استان زنجان این گواهینامه‌ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار و 60 فقره گواهی صلاحیت حرفه‌ای در پنج حرفه قالیبافی درجه یک و دو‌، قالیبافی حجمی‌، قالیباف تابلویی و گلیم‌بافی صادر شده است، خاطرنشان کرد: پس از اخذ آزمون و انجام سایر مراحل گواهینامه به افراد صادر شده است.

وی بیشترین متقاضی در حرفه قالیباف درجه دو را 5 هزار و 595 نفر عنوان کرد و افزود: کمترین شرکت‌کننده در حرفه قالیباف حجمی به تعداد هشت نفر بودند.

صیادی با اشاره به اینکه برای یک هزار و 399 نفر آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای برگزار شده است، یادآور شد: متقاضیان در 69 حرفه مختلف صنایع دستی در آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد یک هزار و 377 نفر موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند‌، خاطرنشان کرد: در حرفه تابلوسازی تزئینی نیز 101 نفر بیشترین متقاضی و شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان یادآور شد: 8 هزار و 107 نفر در این آزمون در استان زنجان شرکت کردند.

وی اذعان داشت: در مجموع 7 هزار و 459 نفر پس از طی مراحل مختلف سنجش و ارزشیابی موفق به دریافت کارت مهارت فنی و حرفه‌ای شدند.

صیادی بیان داشت: بالغ بر 92 درصد از متقاضیان شرکت کننده در این آزمون موفق به دریافت کارت مهارت فنی و حرفه‌ای شدند.

وی نیاز جامعه به آموزش‌های مهارتی را نیاز اساسی دانست و گفت: امروزه در دولت نهم و دهم شاهد توسعه مراکز آموزش‌های مهارتی هستیم.

وی یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته و سیاست‌گذاری یکپارچه شاهد جلوگیری از موازی‌کاری، هدر رفت سرمایه‌ها و ساماندهی آموزش‌های مهارتی با شکل‌گیری سازمان ملی مهارت هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ماده 21 برنامه پنجم توسعه به  آموزش‌های مهارتی اشاره دارد، افزود: از طریق این ماده دولت مکلف شده با افزایش دانش حرفه‌ای به ارتقای آموزش‌های مهارتی بپردازد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول