اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

طراحی 30 استاندارد آموزشی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از طراحی 30 استاندارد آموزشی در سال جاری از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد.

طراحی 30 استاندارد آموزشی در استان زنجان
قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی در حال حاضر در راس برنامه‌های کشورهای در حال توسعه قرا‌رگرفته است، به گونه‌ای که این مهارت‌ها در راستای توانمند سازی نیروهای انسانی جامعه ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروهای انسانی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری دارند، افزود: در استان زنجان در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی گام‌های مهمی برداشته شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جهاد اقتصادی برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی فنی و حرفه‌ای استان در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی انجام شده است، یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد اشتغال در کشور این سازمان نیز به ارائه آموزش‌های مهارتی برای علاقه‌مندان اقدام کرده است.
وی از رشد 30 درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در سال جاری خبر داد و افزود: راه‌اندازی نظام ملی مهارت و فناوری در کشور با رویکرد ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور در سال جاری آغاز به کار کرده است.
صیادی با بیان اینکه این نظام هماهنگ‌ کننده آموزش‌های مهارتی در کشور است، بیان داشت: با راه‌اندازی این نظام مرکز آموزش‌های علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای در کشور آغاز به کار کرده است که در این زمینه نیز در استان زنجان سه مرکز علمی ـ کاربردی در هشت رشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
وی رویکرد برنامه‌های فنی و حرفه‌ای زنجان را توسعه مشاغل خانگی در سال جاری عنوان کرد و افزود: با احیای نظام استاد و شاگردی گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اهمیت احیای نظام استاد و شاگردی در کشور بیان داشت: در استان زنجان نیز 100 کارگاه با 350 نفر در این زمینه فعالیت کرده و پس از شرکت در دوره‌های مربوطه موفق به اخذ گواهینامه نظام مهارت شده‌اند.
وی از راه‌اندازی پورتال فناوری سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری خبر داد و یادآور شد: این پورتال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ساماندهی می‌کند.
صیادی با بیان اینکه ارائه خدمات به صورت الکترونیک از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای استان است، تصریح کرد: در حال حاضر خدمات مختلفی در استان به صورت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود.
وی از طراحی 30 استاندارد آموزشی در سال جاری خبر داد و افزود: این فعالیت‌ها با آمایش سرزمین احصا شده و با توجه به اولویت‌های استان در پورتال سازمان بارگذاری شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی نیاز سنجی‌های سال آینده استان از یک ماه گذشته اظهار داشت: نیازسنجی‌های استان در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جهاد اقتصادی به عنوان پنج دستگاه برتر معرفی شد، افزود: با فعالیت‌های انجام شده در شش ماهه دوم سال نیز این امر تحقق می‌یابد.
صیادی با اشاره به برگزاری المپیاد علمی مهارت در کشور بیان داشت: استان زنجان در سال گذشته رتبه نخست تیمی را در المپیاد جهانی مهارت از آن خود کرد.
وی از حضور دو نفر از استان زنجان در المپیاد ملی مهارت خبر داد و افزود: رتبه پنج رباتیک کشور در سال جاری در لندن توسط مهارت‌آموزان استان زنجان به دست آمد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از رشد 250 درصدی شرکت علاقه‌مندان در المپیادهای ملی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: 15 تیم از استان زنجان در سال جاری در مرحله کشوری این دوره که در بهمن ماه برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.
وی با بیان اینکه 160مرکز غیردولتی و آزاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مراکز در سال آینده افزایش می‌یابند.
صیادی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان دولتی به 60 درصد علاقه‌مندان خبر داد و افزود: 40 درصد نیز در مراکز غیردولتی و آزاد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 16 نوع مخاطب دارد، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها از مرحله استاد و شاگردی تا مراحل کاردانی و کارشناسی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان خبر داد و افزود: طبق این تفاهمنامه‌ها آموزش‌های لازم در بخش‌های مختلف به کارمندان دولتی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه 12 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فعال هستند، افزود: چهار مرکز برای خواهران، چهار مرکز برای برادران و چهار مرکز به صورت دو منظوره در استان فعال هستند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول