اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد‌ عنوان کرد

مشارکت ضعیف خیرین در اعزام سالمندان به اماکن زیارتی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد‌ از مشارکت ضعیف خیرین کهگیلویه و بویراحمدی در اعزام سالمندان به اماکن زیارتی از جمله مشهد مقدس خبر داد.

مشارکت ضعیف خیرین در اعزام سالمندان به اماکن زیارتی در کهگیلویه و بویراحمد
اکبر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مطلوب نبودن مشارکت خیرین و افراد نیکوکار استان کهگیلویه و بویراحمد در اعزام سالمندان و مددجویان به مشهد مقدس اظهار کرد: در موضوع کمک خیرین به اعزام‌ها و سفرهای زیارتی، استان کهگیلویه و بویراحمد جز سه استانی بوده که هیچ خیری در آن اعلام آمادگی نکرده است.
معاون فرهنگی کمیته امداد ‌افزود: سالمندان زیادی هستند که رفتن به مشهد‌الرضا از آرزوهای آنان است ولی به دلیل نداری و فقر مالی قادر به برآوردن آرزوی خود نیستند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار خود با امدادگران و خیرین بر این موضوع تاکید فراوان داشتند که لازم است هر کس به اندازه توان خود به امر اعزام افراد و مددجویان به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) کمک کند.
میرشکار گفت: هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس برای هر نفر 100 هزار تومان است که تهیه این رقم یا بخشی از آن از یک کارمند ساده نیز بر‌می‌آید و الزاما" نیازی به کمک‌های کلان و مبالغ هنگفت وجود نیست.
این مسئول تصریح کرد: در سال 90 و تاکنون 20 هزار نفر به وسیله کمیته امداد و 9 هزار نفر نیز به کمک مشارکت خیرین به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.
معاون فرهنگی کمیته امداد ‌در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس در یاسوج بیان کرد: حمایت از تحصیل و تهذیب دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد است که همواره در دستور کار بوده و کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی تعداد دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد کشور را 120 هزار دانشجو اعلام و عنوان کرد: بر اساس قانون دانشجویان واجد شرایط برای دریافت حمایت‌های امداد 59 هزار نفر هستند و 20 هزار دانشجوی دیگر در دانشگاه آزاد از طریق پرداخت وام تحصیلی مساعدت می‌شوند.
این مسئول حمایتی در کمیته امداد کشور اظهار کرد: سیاست کمیته امداد این است که دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان با کمک‌های این نهاد وارد دانشگاه‌های دولتی شوند.
وی گفت: مبلغ تعهدی دولت در کمک به دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد هنوز پرداخت نشده که امیدواریم این مهم هر چه زودتر عملی شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد ‌بر لزوم مشارکت خیرین کهگیلویه و بویراحمدی در اعزام سالمندان به مشهد مقدس تاکید مجدد کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول