اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

سرمایه گذاری برای برنامه‌های هنری فقر فرهنگی را می‌زداید

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: سرمایه‌گذاری و صرف هزینه برای برنامه‌های فرهنگی و هنری، فقر فرهنگی را می‌زداید.

سرمایه گذاری برای برنامه‌های هنری فقر فرهنگی را می‌زداید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- فصل4 اترک در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امروز دشمن برنامه‌های گسترده‌ای برای تهاجم فرهنگی دارد و به ویژه جوانان را مورد هدف قرار گرفته است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن با تهاجم فرهنگی می‌خواهد، افتخارات، دستاوردها و پیروزی‌های مردم را کم‌رنگ کند و جوانان را از افکار متعالی و فرهنگ غنی اسلام دور کند و بدین وسیله بر اوضاع اخلاقی و اجتماعی آن‌ها مسلط شود.

وی تصریح کرد: در مقابل این تهاجم، مردم و مسئولان وظایفی دارند که اگر به آن وظایف عمل نکند و در مقابله با جنگ نرم آماده نباشند ممکن است دشمن اوضاع را به دست بگیرد و بر امور مسلمانان مسلط شود.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: چنین جشنواره‌هایی باید برگزار شود تا جوانان ما خود را در معرض نقد و بررسی قرار دهند و هر روز بیش از گذشته و  در خلق آثار فاخر گام بر دارند.

وی با اشاره به ساخت فیلم‌های ارزشی توسط جوانان گفت: اگر هنرمندان، هنر خود را در این جشنواره‌ها به روز کنند و پرورش دهند به طور قطع جامعه را از انواع آسیب‌ها حفظ خواهند کرد.

وی با بیان اهمیت برگزاری جشنواره‌ها افزود: مسئولان امر حساسیت این موضوع را درک کرده‌اند و بر این اساس متولیان امور هنری، وزارت و فرهنگ و ارشاد به برگزاری این جشنواره‌ها اهتمام دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به تأثیر گذاری جشنواره‌ها در تبادل تجربیات و اندیشه‌ها گفت: گرفتن نقاط قوت از دیگر شرکت کنندگان و تلاش برای رفع این نقاط ضعف نیز از دستاوردهای این جشنواره است.

وی تصریح کرد: گر چه توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و برگزاری جشنواره‌ها هزینه بر است اما در راه سلامت اندیشه جامعه، و فرهنگ مردم اثر بسیار زیادی بر مقابله با آسیب‌ها دارد.

آیت‌الله‌ مهمان‌نواز تأکید کرد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هر چه هزینه شود به جای دوری نمی‌رود و در ضمن از بسیاری از هزینه‌هایی که به دلیل فقر فرهنگی به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند.

وی با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر دست اندر کاران این جشنواره گفت: برنامه‌هایی که در طول این جشنواره برگزار می‌شود برنامه‌هایی سازنده است و تلاش دست اندرکاران این جشنواره و هنرمندان شرکت کننده قابل تقدیر است.

وی همچنین خطاب به جوانان گفت: شرکت کنندگان و جوانان مستعد خراسان شمالی باید سعی کنند از این برنامه‌ها بهره ببرند و این جشنواره‌ها را فرصتی برای بروز استعدادهای خود بدانند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه هنر نقش مهمی در تربیت مردم دارد، اظهار داشت: هنر ابزاری است که می‌توان از آن برای تربیت و هدایت جامعه بهره برد و یا آن‌ها را به انحراف کشاند، برای همین توصیه من این است که به هنر توجه ویژه شده و از آن در راه کمک به ارتقا و تعالی اجتماع استفاده کرد.

یازدهمین جشنواره  منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4- اترک در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه، عکس و پوستر فیلم با حضور استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تا 23 اسفند سال جاری در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول