اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر جشنواره‌های سینمایی وزارت ارشاد اسلامی:

سینمای جوان سکوی پرش هنرمندان فیلمساز است

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر مجامع و جشنواره‌های سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره سینمای جوان سکوی پرش برای هنرمندان فیلم‌ساز است.

سینمای جوان سکوی پرش هنرمندان فیلمساز است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4- اترک در خراسان شمالی، بهمن حبشی با مهم ارزیابی کردن برگزاری جشنواره سینمای جوان و نقش بسزای آن در رشد سینمای کشور اظهار داشت: آینده سینمای جوان را روشن می‌بینم.

وی با بیان اینکه جشنواره فرصت مناسبی را به هنرجویان سراسر ایران می‌دهد تا خود را بسنجند، گفت: سینمای حرفه‌ای از طریق برگزاری چنین برنامه‌هایی و با کشف و پرورش استعدادهای موجود در این حوزه شکل می‌گیرد.

حبشی با اشاره به اینکه نمی‌توان ضرورت برگزاری جشنواره‌ها و تأثیر آن را در رشد و تعالی هنر سینما انکار کرد، افزود: باید چنین رویدادهایی را تقویت کرد و هر اندازه این جشنواره حرفه‌ای‌تر برگزار شود و استعدادهای موجود مورد حمایت قرار بگیرد و نسل جوان وارد حوزه فیلم‌سازی حرفه‌ای شود، می‌توان گفت دستاورد قابل توجه‌ای را در این حوزه شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در این حوزه فن و فرهنگ باید تقویت شود و در واقع باید در کنار فناوری به مقوله فرهنگ و ریشه‌های تمدنی و تدینی آن توجه شود.

مدیر کل دفتر مجامع و جشنواره‌های سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چه هنرمندان سینمای جوان بتوانند از فرهنگ خودی آثار بیشتری را خلق کنند در آینده شاهد نسل خوش‌فکر و دانا در سینما خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید هدف از برگزاری جشنواره کشف استعدادها، کمک به تولیدات هنرمندان، هدایت و حمایت از آنها باشد، اضافه کرد: افق این عرصه را روشن می‌بینم و معتقدم سینمای جوان گام‌های خوب و امیدبخشی را برای سینمای حرفه‌ای برمی‌دارد.

حبشی همچنین در ادامه تصریح کرد: نباید به حداقل دستاوردها قناعت کرد بلکه باید افق‌های بالاتری را مدنظر قرار دهیم و با همتی والا در این راستا گام برداریم.

وی سینمای جوان را سکوی پرش برای هنرمندان فیلم‌ساز دانست و افزود: با حمایت‌های انجام گرفته در این بخش زمینه برای تجربه‌اندوزی نیز فراهم شود.

مدیر کل دفتر مجامع و جشنواره‌های سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: آینده این عرصه را روشن می‌بینم چرا که امیدزایی را در برنامه‌های این مجموعه شاهد هستیم.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول