اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در بجنورد کلید خورد

خبرگزاری فارس: یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان - فصل 4 اترک در بجنورد آغاز به کار کرد.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در بجنورد کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، در آیین افتتاح این جشنواره که شنبه شب در تالار گلشن برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها با رویکرد اسلامی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی کشور بوده که موجب توانمندسازی هنرمندان می‌شود.

سیدکریم سجادی با اشاره به میزبانی این دوره از جشنواره در بجنورد گفت: علاوه بر انتقال تجربه‌ها و اندیشه‌ها یکی دیگر از مزایای برگزاری این جشنواره‌ها آسیب‌شناسی حوزه‌های هنری از جمله سینما است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت استان تقویت برنامه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: البته دستگاه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان هم با تمام امکانات خود برای تقویت فرهنگی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری پنهانی دارد، یادآور شد: تمام حوزه‌های استان برای تبیین و معرفی توانمندی‌ها بکوشند.    

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به اینکه یک‌هزار و 721 اثر به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در بجنورد رسیده است، گفت: از مجموع آثار رسیده به جشنواره 136 اثر برای بخش مسابقه انتخاب شد.

حسین ثابت قدم اظهار داشت: این آثار در بخش‌های فیلم، فیلمنامه، عکس و پوستر فیلم به رقابت پرداخته و در آیین اختتامیه جشنواره آثار برتر معرفی می‌شوند.

در این مراسم از پوستر بخش مسابقه و نمایشگاه آثار عکس جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اترک رونمایی شد.

90 هنرمند از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی شرکت دارند.

اکران فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه  از فردا در 5 نوبت 75 دقیقه‌ای، نمایش آثار برتر جهان با ساختار تجربی و همچنین نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه توسط عزیزالله حاجی مشهدی منتقد سینمایی کشور به همراه برگزاری دو کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی و گپ خودمانی تا 23 اسفند پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول