اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دماوند صورت می‏گیرد

پایان امسال با دعای کمیل و آغاز سال نو با مناجات امیر

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند از برپایی دعای کمیل به‌عنوان پایان سال جهاد‌اقتصادی و اقامه مناجات حضرت امیر مومنان، علی (ع) برای آغاز سال جدید در دماوند خبر داد.

پایان امسال با دعای کمیل و آغاز سال نو با مناجات امیر

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این طرح در روز سه‏شنبه این هفته در مسجد جامع دماوند و با حضور جمع کثیری از خانواده معزز شهدا و مردم شهیدپرور این شهرستان انجام می‏گیرد.

وی افزود: روز 12 در تاریخ انقلاب اسلامی از شکوه و جلال خاصی برخوردار شده است.

علاءالدینی ادامه داد: سه روز دوازدهم به صورت پیاپی در 12 بهمن، 12 اسفند و 12 فروردین هر یک به ترتیب یادآور حماسه‏سازی‏های مردم غیور ایران اسلامی با محوریت اطاعت از ولایت فقیه است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند اضافه کرد: از این‌رو ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند بر خود واجب می‏داند تا در روزهای انتهایی سال 90 و ورود به سال 91 از حماسه‏سازی مردم این خطه و سایر نقاط کشور در روز 12 اسفند و حضور دشمن‏شکن در پای صندوق‏های رأی قدردانی کند.

وی افزود: همچنین در ساعات پایانی سال که با دعای کمیل و مناجات حضرت امیر در مسجد جامع همراه است، پیروزی مسلمانان سراسر جهان به ویژه مردم بحرین و ناکامی دشمنان، عاجزانه از درگاه باری تعالی مسئلت داشته می‏شود تا به برکت این سه روز حماسی، چشمان ما به مشاهده چهره نورانی دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام عصر (عج) منور شود.

علاءالدینی با بیان اینکه "بسیار ناچیزند تعدد انسان‏هایی که 90 سال زندگی می‏کنند و در مقابل بسیار هستند انسان‏هایی که یک سال را 90 بار تکرار می‏کنند"، افزود: متاسفانه بسیاری از افراد در عوض استفاده از سال جدید به‌عنوان یک ظرفیت مناسب برای نقطه تحول، سال جدید خود را همچون سال‏های گذشته آغاز می‏کنند و به اتمام می‏رسانند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند با اشاره به پاره‏ای از بیانات امیر مومنان علی (ع) گفت: امیر مومنان علی (ع) در پاره‏ای از بیانات گوهربار خود فرمودند که "نفس‏هایی که ما می‏کشیم، گام‏هایی به پایان زندگی است".

وی افزود: شلوغی ذاتی بانک‏ها، مراکز خرید، نظافت منازل و در مجموع سطح جامعه در انتهای سال نگرشی درونی به ارزش وقت و دقایق زندگی است.

علاءالدینی، خانه‏تکانی دل‏ها را از اوجب واجبات در زمان تحویل سال نو خواند و افزود: همه می‏توانیم همان‏گونه که البسه، خودرو، خانه و محیط پیرامونی خود را نو می‏کنیم، دل‏های خود را نیز با یک خانه‏تکانی از جمیع کدورت‏ها، کینه‏ها، عداوت‏ها و در یک کلام زشتی‏ها بزداییم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول