اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور در عرصه انتخابات مشخص شد

علاءالدینی: مردم فاصله انتقاد و اعتقاد را می‏شناسند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: حضور حداکثری مردم ایران اسلامی در پای صندوق‏های رای نشان داند که آنها فاصله اعتقاد به نظام و انتقاد از مشکلات را به خوبی می‏شناسند.

علاءالدینی: مردم فاصله انتقاد و اعتقاد را می‏شناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور گسترده مردم شریف و ولایی این خطه برگزار شد، اظهار کرد: شاید مردم از بروز و وجود مشکلاتی در کشور انتقاد کنند؛ اما همه آنها به اصل نظام اسلامی اعتقاد دارند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در جمع اعضای خبرگان رهبری فرمودند که "باید به جهت حضور مردم در انتخابات به درگاه باری تعالی شکرگزاری کرد و پیشانی عبادت بر خاک سایید".

علاءالدینی با اشاره به ادامه سخنان گران‏بهای مقام عظمای ولایت خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در ادامه بیانات گران‏سنگ خود فرمودند که "این نعمت موجبات تداوم الطاف الهی به این مردم را سبب شد".

امام جمعه دماوند، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را رویداد و حادثه تاریخی شکست‏دهنده و بیدارساز در جهان خواند.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس نهم از آن جهت شکست‏دهنده بود که این مهم تلاش‏های خصمانه دشمنان را با شکست مواجه ساخت و بیدارساز به خاطر که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‏های رای، بیداری انسان‏های حاضر در محیط توهم را فراهم ساخت.

علاءالدینی اضافه کرد: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاید به ظاهر شاهد حضور مردم بود؛ اما در اصل اعتقاد امت به نظام مقدس اسلامی و جایگاه ولایت فقیه را به رخ جهانیان کشید.

امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره به هفته نیکوکاری خاطرنشان کرد: در ایام پایانی سال 90 و هفته احسان و نیکوکاری قرار گرفته‏ایم.

وی با اشاره به مبانی دینی احسان و نیکوکاری در اسلام خاطرنشان کرد: در فرهنگ قرانی پیرامون نیکوکاری و احسان عبارات متعددی بیان شده است.

علاءالدینی ادامه داد: کلماتی مانند انفاق، ایثار، نیکویی و برّ از جمله واژگانی است که هر یک در قرآن کریم به شکلی درباره احسان و نیکوکاری آورده شده است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: معنای برّ در عربی معادل صحرای بی‏انتهاست و به کار بردن آن در قرآن کریم در خصوص احسان و نیکوکاری وجود روحیه‏ای متعالی در نیکوکاران را نشان می‏دهد. 

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول