اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

وعده‏ نیکزاد درباره شرق تهران عملی نشد/ رئیس جمهور رسیدگی کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه وعده‏ وزیر راه و شهرسازی درباره تشکیل ستاد بررسی ظرفیت‌های شرق تهران عملی نشده است، خواستار رسیدگی بیشتر به مطالبات مردم شرق استان تهران شد.

وعده‏ نیکزاد درباره شرق تهران عملی نشد/ رئیس جمهور رسیدگی کند

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به سفر دور گذشته هیئت دولت به شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از وعده‏های دولت در دور سوم سفرهای هیئت وزیران که با حضور وزیر راه و شهرسازی همراه شد، تشکیل ستادی در خصوص بررسی و شناسایی ظرفیت‏های شرق استان تهران بود.

امام جمعه دماوند ادامه داد: صرف دادن وعده و وعید نمی‏تواند پاسخگوی نیاز قلبی این مردم مقاوم، صبور، نجیب و با حجب و حیایی که مشکلات را می‏بینند ولی به دلیل مصالح نظام دم بر نمی‏آورند، باشد.

علاءالدینی با اشاره به عمده مطالبات مردمی شرق استان تهران خاطر نشان کرد: نخستین خواسته مردم شهرستان دماوند و دیگر نقاط شرق استان تهران، تشکیل همان نشست قول داده شده از سوی نیکزاد مبنی بر ظرفیت‏یابی این نواحی است.

امام جمعه دماوند با قیاسی بین وضع امروز شرق و غرب استان تهران خاطر نشان کرد: فاصله پایتخت تا غرب استان تهران یعنی کرج و شرق این استان اختلافی صرفا 15 کیلومتری بوده؛ اما وجود همین فاصله کوتاه شرق استان تهران را ده‏ها سال از غرب این استان عقب نگه داشته است.

* پاسخ این سئوالات نزد رئیس جمهور است

امام جمعه دماوند در ادامه و در چارچوب طرح سئوالاتی متوالی به بیان کاستی‏های بزرگ شهرستان دماوند پرداخت.

علاءالدینی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به پرسش‏های مورد نظر مردم پاسخ دهد، سئوالات خود را این‌گونه مطرح کرد: چرا باید شهرستان دماوند از یک پایانه مسافربری محروم بماند؟ چرا شهرستان دماوند نباید استقرار فرهنگ‏سرایی مناسب را به خود ببیند؟ و چرا مکان اقامت و هتلی مناسب در این خطه وجود ندارد؟

وی ادامه داد: چرا شرق تهران به‌عنوان شاهراه سه استان پرجمعیت و پرتردد کشور یعنی سمنان، مازندران و تهران از یک بیمارستان مجهز به ملزومات فوریت‏های پزشکی بی‏بهره است؟ و چرا بیمارستان‏های ما از فقر پزشکان در حوز‏ه‏های مختلف رنج می‏برد؟

امام جمعه دماوند اضافه کرد:چرا قانونی با عنوان شعاع ممنوعیت استقرار صنایع باید مردم دماوند را از مراکز صنعتی اشتغالزا محروم سازد؟ و چرا جوانان تحصیل‏کرده این خطه زیبا باید به دلیل کمبود فضاهای فرهنگی به سفره‏خانه‏ها و دیگر مراکز آسیب‏زا رجوع کنند تا با دغدغه معتادان ولگرد حاشیه رودخانه و نگرانی بی‏حد و حصر اولیا مواجه شویم؟

علاءالدینی ادامه داد: چرا باید در آستانه سفر ریاست جمهوری نزدیک به 50 نفر از کارکنان شرکت مخابرات به دلیل نداشتن آینده‏ای مطمئن و هراس از بیکاری به دفتر امام جمعه پناه بیاورند؟ چرا باید مسکن مهر شهرستان دماوند به رغم توصیه نخبگان و دلسوزان منطقه مبنی بر جانمایی غلط و ناصحیح آن به قلع و قمع درختان و آسیب جدی به محیط زیست بینجامد؟

امام جمعه دماوند گفت: چرا متقاضیان مسکن مهر دماوند خبر نشاط‌آوری به گوششان نمی‏رسد و امیدهایشان برای خانه‏دار شدن به ناامیدی تبدیل می‏شود؟ و چرا باید درختان چندین ساله "تمیسیان" و "کاجان" طی فصول گرم سال به دلیل کمبود آب زراعی از عطش بسوزند؟

وی در پایان گفت: به این سئوالات و مطالبات مردمی باید پاسخ منطقی و مستدل داده شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول