اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

500 ناظر بازار نوروزی را رصد می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 500 ناظر رسمی و افتخاری نهادهای مختلف بازار نوروزی را به دقت رصد کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

500 ناظر بازار نوروزی را رصد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جریان بازدید از چندین ایستگاه نظارت نوروزی بازار در اردبیل اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام عید خیابان‌ها و بازارهای شهرهای مختلف استان اردبیل حال و هوای خاص پیدا کرده و شاهد یک جنب و جوش واقعی در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: همزمان با این تکاپو سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری خوب اصناف و تعزیرات طرح‌های نظارتی خود را آغاز کرده و این طرح‌ها تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

عظمایی خاطر نشان کرد: ناظران و بازرسان ما به صورت پیگیرانه تخلفات احتمالی را مورد توجه قرار داده و به شدت با سودجویان، محتکران و افراد متخلف برخورد می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلف 13 میلیارد ریالی را در این مدت مورد رصد و شناسایی قرار داده و با مرتکبان آن برخورد کردند.

وی ادامه داد: در راستای سیاست تشدید بازرسی و تسریع در رسیدگی به تخلفات و برخورد قاطع با متخلفان و سوداگران نظام اقتصادی بازرسان سازمان در 20 روز اجرای این طرح 13 هزار واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این بازرسی‌ها بیش از یک هزار و 760 واحد متخلف شناسایی شده که به اتهام گران‌فروشی، درج نکردن قیمت‌ها، صادر نشدن فاکتور و صورت حساب دستگیر و پرونده‌ای برای آنها تشکیل شده است.

عظمایی افزود: در همین مدت حدود 400 مورد گزارش مردمی نیز به ناظران افتخاری ابلاغ شده که پس از انجام تحقیقات تکمیلی و کارشناسی موارد در حال بررسی و رسیدگی واقعی است.

وی پل ارتباطی مردم با کنترل‌کنندگان بازار را شماره تلفن 124 اعلام کرد و اظهار داشت: شهروندان هرگونه سودجویی اقتصادی و متخلفان را با شماره تلفن 124 می‌توانند به سرعت اعلام کرده و بازرسان ما آن را به دقت مورد توجه قرار دهند.

عظمایی در ادامه تصریح کرد: برای خرید راحت و آسان مردم همزمان با برپایی 400 نمایشگاه در سراسر کشور 10 نمایشگاه بهاره نیز در استان اردبیل برپا شده است.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه‌ها در قالب 750 غرفه کالاهای مورد نیاز مردم را عرضه کردند تا اهالی استان بتوانند به سرعت خرید خود را انجام دهند.

 

شناسایی 230 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در گرمی

مدیر مجامع امور صنفی گرمی از شناسایی و برخورد با 230 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان مرزی گرمی خبر داد.

اسد حامدی گفت: امسال 15 پروانه کسب غیرمعتبر باطل شده و 19 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده است.

حامدی تعداد تقاضای باطله برای اخذ پروانه کسب را 211 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد به 128 نفر پروانه کسب 10 ساله صادر شده و تعداد 127 پروانه نیز تمدید اعتبار شده است.

مدیر مجامع امور صنفی گرمی در ادامه تصریح کرد: واحد بازرسی و نظارت بر اصناف در این شهرستان امسال هفت هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول