اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای مرحله دوم طرح نظارتی بازار

بازار سراب آرام می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر بازرگانی سراب گفت: مرحله دوم طرح نظارتی بازار با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه در این ایام و پایش مستمر بازار عرضه و تقاضا همچنین برنامه‌ریزی برای تأمین، توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات آغاز شد.

بازار سراب آرام می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، داود رفیقی بعد از ظهر امروز در جلسه طرح نظارت نوروزی شهرستان سراب که با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان سراب در سالن اجتماعات اداره بازرگانی شهرستان سراب برگزار شد، به برنامه‌های اداره بازرگانی شهرستان سراب در آستانه سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن سال نو و افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی همچنین لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات به خصوص کالاهای اولویت‌دار، طرح نظارتی نوروزی در شهرستان سراب اجرا می‌شود.

رفیقی به مراحل طرح نظارت نوروزی اشاره کرد و گفت: طرح نظارتی شامل دو مرحله است که مرحله مقدماتی آن شامل محورهای عمومی از جمله تبلیغات، ‌اطلاع‌رسانی، ‌هماهنگی و برگزاری جلسات با دستگاه‌های ذی‌ربط به دلیل هماهنگی است.

مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب افزود: مرحله دوم، مرحله اجرایی این طرح است که با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه در این ایام و پایش مستمر بازار عرضه و تقاضا همچنین برنامه‌ریزی برای تأمین، توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات، تشدید بازرسی و نظارت بر کمبود واحدهای تولیدی و توزیعی خدماتی و رسیدگی سریع گزارشات و شکایات مردمی است.

رفیقی تصریح کرد: از اهداف مهم این طرح جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌هاست.

رئیس کمیسیون نظارت شهرستان سراب با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته برای تهیه و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در آستانه سال جدید اظهار داشت: سراب با بازار پر از کالاهای اساسی به استقبال سال نو می‌رود.

مدیر بازرگانی سراب از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توزیع مرغ منجمد، گوشت و میوه خبر داد و افزود: برای رفاه بیشتر مردم با همکاری اصناف فروش فوق‌العاده نوروزی در شهرستان سراب اجرا می‌شود و در این طرح اقلام پرمصرف از جمله البسه، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، لبنیات، گوشت قرمز همچنین قند و شکر در اولویت قرار دارند. 

رفیقی از برقراری کشیک نوروزی برای نظارت بر قیمت اجناس و کالاها همچنین نرخ خدمات مسافربری شرکت‌های درون و برون‌شهری، رستورا‌ن‌ها، اماکن تفریحی، سیاحتی، زیارتی و واحدهای اقامتی خبر داد و گفت: در این طرح از همه ظرفیت تشکل‌های صنفی، تولیدی و توزیعی همچنین مجموعه بازرسی‌های مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت شهرستان سراب با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، تقلب، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت،‌ عدم صدور فاکتور و کالاهای قاچاق، بازرسان قانونی اداره بازرگانی در اسرع وقت رسیدگی خواهند کرد، تصریح کرد: مشارکت مردم در این امر سبب جلوگیری از تخلفات احتمالی خواهد شد و اقدامات صورت‌گرفته در راستای مدیریت بازار این نوید را به مردم می‌دهد که ایام پایانی سال را با آرامش سپری خواهند کرد.

مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب، نصب برچسب قیمت را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا واحدهای صنفی شهرستان سراب با همکاری اصناف به صندوق مکانیزه فروش مجهز شوند.

رفیقی در ادامه از تمام اصناف و کسبه خواست تا همچون گذشته با رعایت عدل و انصاف در ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم و رعایت اخلاق اسلامی، موجبات رضایت حق تعالی را فراهم کنند. 

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول