اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اعلام کرد

تشدید بازرسی در راستای ثبات و تنظیم بازار همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در ایام پیش‌رو بازرسی بازار تشدید می‌شود و با توجه به اینکه برخی از اقلام افزایش قیمت داشته‌اند درصدد هستیم ثبات به بازار بازگردد.

تشدید بازرسی در راستای ثبات و تنظیم بازار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی فرشچی‌موحد در اجلاس بهمن‌ماه مجمع امور صنفی همدان با اشاره به نقش اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در هر زمانی که نیاز داشتیم بازار همگام با همه مردم وارد عرصه شوند و حمایت کنند بازاریان از این مهم دریغ نکرده‌اند که شاهد پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از کشور در جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به نقش اصناف در کسب رتبه نخست کشوری همدان در زمینه هدفمندسازی یارانه، افزود: این مهم نیز به واقع ثابت کرد اصناف و بازاریان همچون گذشته در کنار مردم از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند و با انسجام و وحدت خاصی در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به دو بحث اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و نیز پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم اشاره و عنوان کرد: حضور در بحث انتخابات، امری سرنوشت‌ساز است و بر این اساس نیز لازم است همه مردم در این وادی شرکت کنند و مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگرچه زیر بار تحریم‌ها و فشارهای مختلف بودیم تصریح کرد: با این حال همواره شاهد شکوفایی خاصی در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم و افزایش آمار صنعت و معدن در استان همدان به نسبت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کاملاً روشن است.

فرشچی موحد با بیان اینکه از سال 47 تا 57 فقط 13 مورد پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت در استان با اشتغال 392 نفر، صادر شده است، تصریح کرد: از سال 57 تاکنون 2 هزار و 225 مورد پروانه بهره‌برداری در این زمینه صادر شده و 35 هزار نفر نیز اشتغالزایی در برداشته است.

به گفته وی، اگر چه از سال 47 تا 57 حدود 40 فقره جواز تأسیس در همدان صادر شده اما این آمار بعد از پیروزی انقلاب تاکنون به 8 هزار جواز تأسیس رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به فعالیت‌های انجام شده در بخش معدن در استان اشاره و یادآور شد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 30 معدن مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود اما در حال حاضر حدود 300 معدن در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه در سال 81 ما 5 میلیون دلار صادرات در استان داشتیم اما اکنون ثبت گمرک استان همدان 251 میلیون دلار است، یادآور شد: با توجه به انسجامی که بین اقشار مختلف مردم در جریان بوده و اینکه ما همواره دنبال پیشرفت بوده‌ایم تحریم‌ها به هیچ عنوان نتوانسته ما را دچار مشکل کند.

فرشچی‌موحد در بخش دیگری از سخنان خود به ایام پایانی سال و نیز پیش رو بودن خرید شب عید اشاره و در این زمینه گفت: در راستای تنظیم بازار بحث تشدید بازرسی مورد توجه و تأکید خاصی قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه بازرسی‌ها در حال حاضر نسبت به 10 ماهه نخست سال گذشته 15 درصد رشد داشته، خاطرنشان کرد: با حمایت معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان تشدید بازرسی بازار در اولویت کاری بوده و در ایام پیش رو شکل می‌گیرد چون با توجه به اینکه برخی از اقلام افزایش قیمت داشته‌اند درصدد هستیم ثبات به بازار بازگردد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول