اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رامیان خبر داد

فعالیت حدود 4000 کشاورز گندمکار در رامیان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: 3 هزار و 931 نفر از کشاورزان، 14 هزار و 503 هکتار از اراضی شهرستان را زیرکشت گندم برده‌اند.

فعالیت حدود 4000 کشاورز گندمکار در رامیان

رحمان صالحی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن اراضی این شهرستان در حال حاضر بیشترین کشت مردم شهرستان رامیان گندم است.

وی تصریح کرد: برای کشت گندم سال زراعی 1391 - 1390 مقدار 450 تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان افزود: 2 هزار و 950 تن کود هم در اختیار آنها قرار گرفته تا با همکاری و نظارت 12 نفر از کارشناسان و ناظران کشاورزی اقدام به کشت گندم کنند و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 40 هزار تن محصول گندم به دست بیاید.

صالحی‌نسب سطح زیرکشت سبزی و صیفی شهرستان را 4 هزار و 989 هکتار اعلام کرد که خیار، گوجه، توت‌فرنگی، کدو، سیر، پیاز، بادمجان، انواع سبزی، هندوانه و بسیاری از محصولات دیگر را شامل می‌شود و توسط یک هزار و 193 کشاورز صورت می‌گیرد و 998 تن کود هم برای این بخش توزیع شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سویا با 4 هزار و 503 هکتار سطح زیرکشت و یک هزار و 394 بهره‌بردار در جایگاه سوم قرار دارد.

صالحی‌نسب ادامه داد: کلزا با 463 بهره‌بردار و 2 هزار و 43 هکتار سطح زیرکشت در کنار شالی با یک هزار و 819 هکتار سطح زیرکشت توسط 750 شالیکار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خاطر نشان کرد: ضمن اینکه برای این سه محصول جمعا یک هزار و 294 تن کود در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی سطح زیرکشت باغات شهرستان را 3 هزار و 127 هکتار اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تولید سالانه باغات شهرستان به مرز 40 هزار تن برسد.

صالحی‌نسب از مردم فهیم و زحمتکش شهرستان و کشاورزان خواست تا با حضور در پای صندوق‌های رای مجلس شورای اسلامی در روز 12 اسفند ماه درخت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را آبیاری کنند تا تنومندتر و قوی‌تر از گذشته شود و در برابر بادهای ابرقدرت‌های شرق و غرب پایداری و استقامت کند.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول