اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب آیین‎نامه اجرایی مشاوران جوان:

توسعه توانمندی‎های مشاوران جوان گلستان محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: مشاور جوان استاندار گلستان گفت: با تصویب آیین‌نامه اجرایی مشاوران جوان توسعه توانمندی‎های مشاوران جوان گلستان محقق می‎شود.

توسعه توانمندی‎های مشاوران جوان گلستان محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان روح‎الله حسینی عصر چهارشنبه در جمع مدیران استانداری گلستان اظهار داشت: در سال گذشته در اجرای ماموریت‎های مندرج در سند ملی مشاوران جوان در هیئت وزیران به منظور بهره‎گیری از تجارب تخصصی مدیران و استفاده از ایده‎ها و نظرات اندیشمندان، صاحب‎نظران، نخبگان، جوانان و مشاوران جوان استان و نقش تاثیرگذار آنان در راستای توسعه همه‌جانبه استان، کارگروه‌های متناظر با کارگروه‎های تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این آیین‎نامه بستری برای استفاده از جوانان متعهد و پرورش مشاوران خواهد بود، تصریح کرد: گردآوری و پردازش ایده‎ها و تولید اندیشه در راستای تدوین و اصلاح سیاست‎های کلان مدیریتی کشور، توسعه نگرش بین بخشی مدیران، علمی شدن مدیریت کشور و بهره‎گیری از دانش‎های روز، برخورداری جوانان از جایگاه تاثیرگذار در روابط و مناسبات همگانی و دولتی، زنده نگه داشتن روحیه خلاقیت، نوآوری و فضای آرمانی در محل فعالیت و شکل‌گیری کابینه 70 میلیونی را از اهداف کلان این آیین‌نامه است.

حسینی تصمیم‎سازی، آینده‎پژوهی، مسئله‎یابی و حل مسئله، ایده‎پردازی و تولید فکر و اندیشه را از ماموریت‎های درج شده در این آیین‌نامه برشمرد.

مشاور جوان استاندار گلستان با بیان اینکه کارگروه متناظر با کارگروه تخصصی شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان در همین راستا تشکیل می‎شود اذعان کرد: این کارگروه‎های متناظر در نقش اتاق فکر کارگروه تخصصی فعالیت می‎کنند.

وی با اشاره به وظایف کارگروه متناظر خاطر نشان کرد: شناسایی و تبیین دقیق مسائل جاری و آن دسته از موضوعات مورد توجه سیاستگذاران به منظور ارائه نقطه‌نظرات، جمع‌آوری ایده‎های نخبگان، بررسی و حمایت از ایده‎های خلاقانه و کاربردی و ارائه آن به کارگروه‎های تخصصی، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در قالب طرح‎ها و برنامه‎های دقیق مطابق با اسناد بالادستی و مطالعه و بررسی مصوبات کارگروه‎های تخصصی به منظور پیگیری علل عدم تحقق آنها و ارائه راهکارهای مناسب جهت اجرایی شدن از جمله وظایف تعریف شده در این آیین‌نامه برای مشاوران جوان است.

حسینی افزود: همچنین به منظور پیشبرد اهداف، ماموریت‎ها و انجام وظایف درج شده در آیین‎نامه، هشت کارگروه متناظر ذیل شورای راهبردی تشکیل می‎شود.

مشاور جوان استاندار گلستان کارگروه متناظر اقتصادی، امور زیربنایی و شهرسازی، امور اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی، کارگروه متناظر آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار، کارگروه فناوری، سلامت و امنیت غذایی، کارگروه درآمد و تجهیز منابع انسانی و کارگروه متناظر اشتغال را از جمله کارگروه‌های‎ متناظر ذیل شورای راهبردی دانست.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول