اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد

آمادگی خراسان شمالی برای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: این استان آماده میزبانی اجلاسیه سراسری نماز است.

آمادگی خراسان شمالی برای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست با دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی اظهار داشت: البته در سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه مقرر شده تا این اجلاسیه سال آینده در این استان برگزار شود، لیکن برای سال بعد خراسان شمالی برای میزبانی این اجلاسیه آمادگی دارد.

وی افزود: بر همین اساس پیشنهاد شده تا با توجه به طراوت استان این اجلاسیه در نیمه نخست سال برگزار شود که با رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این زمینه مذاکره‌هایی شده است.

شفقت در ادامه با بیان اینکه هر چه داریم از نماز است، تصریح کرد: نماز حفظ کننده بشریت از معصیت است، و اگر به همین برنامه اسلامی توجه کنیم، از بسیاری از گناه‌ها مصون خواهیم بود.

وی اظهار داشت: برپایی نماز جماعت انسان را از فساد و گناه دور ساخته و به خدا نزدیک می‌کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین نماز را متصل کننده بندگان به خداوند برشمرد و افزود: برپایی نماز جماعت بهترین فریضه‌ها بوده و به نظر می‌رسد اگر به نماز اول وقت در کنار نماز جماعت توجه شود، بهترین پاداش نصیب بندگان می‌شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین از ستاد اقامه نماز استان خواست تا زمینه دعوت رئیس ستاد اقامه نماز کشور به استان را فراهم کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی هم در این نشست از برپایی نماز جماعت در 95 درصد دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد و گفت: 85 درصد از برگزاری نماز جماعت در دستگاه‌ها توسط امام جماعت روحانی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق باقرپور با اشاره به اینکه برنامه‌های این ستاد در قالب دو بخش آموزشی و فرهنگی پیش می‌رود، تصریح کرد: در این راستا با برگزاری مسابقات فرهنگی نماز، 7 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده که جوایز نفیسی نیز به برندگان مثل سفر به عتبات عالیات تعلق گرفت.

وی برگزاری مسابقه مکاتبه نماز در سطح دبیرستان‌ها با شرکت 2 هزار نفر را از دیگر برنامه‌های انجام شده عنوان کرد و افزود: در هر مرکز 5 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی برگزاری 65 نشست دانش‌آموزی پیرامون نماز، 40 نشست خانواده در مورد اهمیت نماز، برگزاری نماز ظهر عاشورا، 30 سخنرانی در سطح ادارات و مدارس پیرامون اهمیت نماز و اقامه نماز جماعت، اجرای طرح نماز یاور، برگزاری همایش مروجان نماز، توزیع اقلام فرهنگی و ... را از دیگر اقدامات این ستاد در استان برشمرد.

انتهای پیام/‌ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول