اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های سیستان ‌و بلوچستان:

اهتمام عملی به نماز معیار و سنجش افراد جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های سیستان ‌و بلوچستان گفت: اهتمام به نماز خواندن معیار و سنجش افراد در سطح جامعه است.

اهتمام عملی به نماز معیار و سنجش افراد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان‌ و بلوچستان، علیرضا بابایی در جلسه ستاد اقامه نماز این اداره کل اظهار داشت: بهترین معیار برای شناخت افراد میزان توجه و اهتمام آنان به نماز است.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی گسترش و توسعه فرهنگ نماز و شعائر اسلامی و دینی یک اصل و ضرورت راهبردی است،افزود: فلسفه تشکیل حکومت و نظام اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بوده که بالاترین وجه این امر اقامه نماز است اقامه نماز روشنگر مسیر هدایت و اصلاح و منجر به نزدیکی و انس رضایت خداوند متعال می‌شود.

بابایی با تأکید بر اقامه نماز جماعت و تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های زندان‌های استان گفت: نماز جزو شعائر دین اسلام است و اقامه و برپا داشتن عملی نماز در اول وقت به جماعت، تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های زندان‌های استان ضرورتی خطیر در امر گسترش فرهنگ نماز در بین مددجویان است.

بابایی گفت: نماز مهم‌ترین عامل و بهترین مؤلفه برای کاهش بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خانوادگی و فردی در تمامی عصرها و زمان است.

وی با بیان اینکه امروزه بحران‌ها و چالش‌های خطرناکی همچون بی‌هویتی، بحران‌های خانوادگی و از بین رفتن پیوندهای اجتماعی جوامع بشری را تهدید می‌کند، گفت: راه حل عبور از همه این بحران‌ها و چالش‌های اساسی، اقامه نماز است.

بابایی نماز را عمومی‌ترین بخش تربیت انسان دانست و تصریح کرد: بودجه‌هایی که صرف اقامه و توسعه فرهنگ نماز می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری در راستای سامان بخشیدن و توسعه فرهنگ اجتماعی جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: در دین اسلام عهد و پیمان با عمل و اجرای تعالیم و آموزه‌های دینی مانند اقامه نماز همراه و همگام است و در این راستای ضروری است که از همه امکانات موجود برای توسعه و گسترش فرهنگ نماز در جامعه استفاده و بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/صا30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول