اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

بازرسی مکان‌های اقامه نماز گیلان در نوروز

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از بازرسی مکان‌های اقامه نماز برای رفاه حال مسافران در ایام نوروز در این استان خبر داد.

بازرسی مکان‌های اقامه نماز گیلان در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از دستگاه‌های برتر و فعالان امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز گیلان به خلقت انسان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: هدف مهم خلقت انسان‌ها بندگی خداوند متعال است.

وی نماز را نشانه بندگی خداوند عنوان کرد و افزود: نماز موجب می‌شود انسان در دام ابلیس درون و بیرون نیفتد.

سعادتی با تاکید بر اطاعت انسان‌ها در بندگی خداوند، ابراز داشت: اقامه نماز اطاعت محض از خداوند در ابعاد مختلف است.

استاندار گیلان نماز را رابطه معقول بین مخلوق و خالق توصیف کرد و گفت: نماز از ویژگی‌های مومنان محسوب می‌شود. نماز در دوران دفاع مقدس در اولویت امور قرار داشت.

سعادتی با بیان اینکه نماز به انسان بال پرواز می‌دهد، خاطرنشان کرد: وجود انسان با نماز تضمین می‌شود ضمن اینکه نماز سبب قبولی اعمال و پاکی روح است.

استاندار گیلان بر بسط و گسترش نماز در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ نماز باید به عنوان اصل مهم در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه انسان به نماز نیاز دارد، یادآور شد: نماز معروفی است که باید به آن پرداخته شود و مسئولان این بستر را فراهم کنند.

سعادتی نماز را بالاتر از تکالیف اداری مدیران دانست و اذعان داشت: جنبه فردی و اجتماعی نماز در جامعه تاثیرگذار است.

استاندار گیلان نماز را عبادت خالصانه و ریشه جامعه اسلامی نامید و افزود: نماز در به کمال رساندن جامعه اسلامی تاثیر مستقیم دارد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز در مدرسه، بازار، اماکن بین‌راهی و ...، بیان داشت: نماز موجب وصل انسان به خداوند می‌شود.

سعادتی نماز را آرامش دهنده انسان معرفی کرد و گفت: الگوسازی در جامعه بسیار تاثیرگذار است و باید الگوسازی صحیح جامعه ایمانی پایه‌گذاری شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جامعه فرهنگی باید مدل‌های جدیدی را برای ارتباط با جوانان طرح‌ریزی کند، تصریح کرد: اتاق فکر ستاد اقامه نماز با حضور نخبگان استان تشکیل شود.

وی نماز جمعه، اعتکاف، ایام محرم و صفر را خنثی کننده فتنه دشمنان ذکر کرد و اظهار داشت: تمام اقشار باید در بحث نماز تلاش کنند و در برابر این امر مسئول هستند.

سعادتی به ابلاغ طرح 10 میلیون نفر حافظان قرآن توسط مقام معظم رهبری در کشور اشاره کرد و گفت: حفظ قرآن در مقابله با تهاجم نرم دشمن موثر است.

استاندار گیلان خواستار پیگیری مسئولان در بحث نماز شد و اذعان داشت: بهترین مکان‌ها باید برای نماز در نظر گرفته شود. وی، نماز را نشانه اولیه دیانت افراد توصیف کرد و یادآور شد: شورای ستاد نماز در تمام دستگاه‌های گیلان تشکیل شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر رعایت حدود قانونی و شرعی اقامه نماز در اداره‌های گیلان، خاطرنشان کرد: مکان‌های اقامه نماز استان در ایام تعطیلات نوروز بازرسی می‌شوند.

سعادتی خواستار تلاش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ نماز شد و بیان داشت: این امر نیازمند بسیج اهل قلم است.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان نیز در این همایش به شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد دبیران و مدیران دستگاه‌های استان در سال 89 اشاره کرد و گفت: ارزیابی عملکرد نماز دستگاه‌ها توسط خود آنها و بازرسان این ستاد انجام شد.

حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی افزود: تعداد پنج دستگاه اجرایی از مجموع بررسی 60 دستگاه گیلان مشمول تقدیر ویژه شدند.

وی با بیان اینکه 36 دستگاه اجرایی گیلان مورد تقدیر قرار گرفتند، تصریح کرد: وضعیت 17 دستگاه قابل قبول بوده اما دو دستگاه اجرایی استان در بحث نماز توبیخ و سرزنش شدند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول