اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه کازرون:

تهاجم فرهنگی در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون با بیان اینکه اذان علامت جامعه اسلامی است و نفاق و شرک را از دل انسان می‌زداید، گفت: تهاجم فرهنگی در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارد.

تهاجم فرهنگی در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در مراسم اختتامیه مسابقات معارف اسلامی مناطق هشت‌گانه فارس در کازرون در سخنانی اظهار داشت: نخستین نشانه یک جامعه اسلامی و دینی اقامه نماز و توجه به قرآن و ترویج اذان است.

وی در ادامه مقدمات اقامه نماز را ترویج فرهنگ نماز در جامعه عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین مسابقات، جلسات و اجتماعات معارف اسلامی خود نمونه بارز ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز است.

امام جمعه کازرون افزود: اگر فرهنگ نماز به معنای واقعی در جامعه جا بیفتد از هیچ تهاجم فرهنگی، ماهواره و فضای مجازی دشمن نباید ترسید چرا که در مقابل فرهنگ نماز کارآیی ندارند.

خرسند در بخش دیگر سخنانش اذان را نیز به عنوان شعار اسلام بیان کرد و ابراز داشت: در اذان به نبوت، امامت، وحدت، سحرخیزی، معنویت و انجام بهترین اعمال توجه شده است.

امام جمعه کازرون خطاب به دانش‌آموزان، اولیا و مربیان تصریح کرد: به ترویج اذان در مدارس، مساجد و مصلا‌ها اقدام کنید چرا که اذان به انسان جسارت امر به معروف و نهی از منکر می‌دهد.

محسن توحیدیان مدیر آموزش و پرورش کازرون نیز در ادامه مراسم در سخنانی اظهار داشت: رهایی از چنگال جهالت و ورطه ذلالت و گام نهادن در روشنایی و سعادت جز در سایه مفاهیم و وحی الهی و خاندان عترت و طهارت میسر نیست.

وی خطاب به دانش‌آموزان و اولیا و مربیان خاطر نشان کرد: در مسیر الهی گام برداریم چرا که گام برداشتن در این راه موجب می‌شود که از فیض معارف اسلامی بهره‌مند شویم.

توحیدیان افزود: در فروردین ماه سال جاری شهرستان کازرون میزبانی سی و دومین دوره مسابقات قرآنی مراکز پنج‌گانه فارس را به عهده داشت که مقام نخست استانی را به عنوان بهترین میزبان کسب کرد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون برگزاری این دوره از مسابقات معارف اسلامی به میزبانی شهرستان کازرون را از الطاف الهی برشمرد و گفت: در ابتدای سال جاری در این شهرستان مسابقات قرآن و در پایان سال نیز مسابقات معارف اسلامی برگزار شده است. 

توحیدیان اضافه کرد: در مسابقات معارف اسلامی این شهرستان میزبان 420 دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع راهنمایی و متوسطه از شهرستان‌های فراشبند، ممسنی، رستم، کازرون و مناطق خشت و کمارج، قائمیه، کهمره و نودان، ماهور میلاتی، جره و بالاده بوده است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول