اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

رونق نماز جمعه در سایه پیوند مردم و ائمه جمعه حاصل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان به پیوند بین روحانیت و مردم تأکید کرد و گفت: رونق نماز جمعه در سایه پیوند بین مردم و ائمه جمعه حاصل می‌شود.

رونق نماز جمعه در سایه پیوند مردم و ائمه جمعه حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر ورزنه ضمن قدردانی از حضور دندان‌شکن مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی به نقش مهم روحانیت در بیداری و هدایت مردم پرداخت و اظهار داشت: مردم ما در بسیاری از موارد مدیون روحانیت هستند چرا که اقدامات مهم فرهنگی توسط علما و روحانیون انجام شده است.

وی قشر روحانیان را از جمله اقشار زحمت‌کش جامعه دانست و افزود: روحانیان نقش مهمی در دعوت مردم به سوی خدا دارند و در این راستا باید خود ارتباط قوی با خدا داشته تا حرفشان بر مردم تأثیر داشته باشد.

امام جمعه اصفهان به پیوند بین روحانیت و مردم تأکید کرد و گفت: رونق نماز جمعه در سایه پیوند بین مردم و ائمه جمعه حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امام جمعه می‌توان با تعامل مردم بسیاری از مشکلات منطقه را حل کند، ادامه داد: امام جمعه می‌تواند با مردم به یک تعامل و ارتباط دوسویه رسیده و به اعتلای فکری و عبادی جامعه تأثیرگذار باشد.

امام جمعه اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به تحریم‌های اخیر و نیز سختی گذاران زندگی ناشی از تورم به ویژه در مناطق روستایی وابسته به آب کشاورزی هستند اشاره و تصریح کرد: همه این سختی‌ها نشانه‌های از امتحان الهی است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تغییر الگوی مصرف آب در کشور پرداخت و ادامه داد: الگوی مصرف آب کشور ایران در مقایسه با سایر کشورها صحیح نیست و در بسیاری از موارد آب اسراف می‌شود.

طباطبایی‌نژاد در جمع اهالی شهر ورزنه خشک‌سالی را عامل کمبود آب دانست و گفت: از 105 کیلومترمربع مساحت اصفهان فقط 25 درصد زمین‌ها در اطراف زاینده رود سیراب و 75 درصد در مناطق کویری و بدون آب هستند.

وی در این مراسم که تودیع امام جمعه سابق ورزنه و نیز معارفه امام جمعه جدید ورزنه بود، از زحمات حدود 30 ساله امام جمعه شهر ورزنه حجت‌الاسلام محمد رئیسی تقدیر و حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده را به عنوان امام جمعه جدید شهر ورزنه معارفه کرد.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: امام جمعه جدید شهر ورزنه با تعامل و هم‌اندیشی مردم و مسئولان به پیشرفت این شهر کمک و  مردم از ثمره این اقدامات بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام صالحیان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ضمن قرائت حکم امام جمعه جدید گفت: ائمه جمعه محور وحدت در هر شهر هستند و پایگاه سیاسی و عبادی نماز جمعه برای جذب نسل جوان نقش مهمی را در ترویج فرهنگ دینی دارد.

حجت‌الاسلام محمد رئیسی نزدیک به 30 سال در سنگر امام جمعه خدمت کرده و از جمله فعالیت‌های وی تلاش برای نشر معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و تعامل با مسئولان برای پیشرفت عمرانی بخش بن رود بوده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول