اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال نو

اماکن بهداشتی اردبیل بازدید می‌شوند

خبرگزاری فارس: در آستانه سال نو اماکن تولید، توزیع و فروش مواد غذایی بازدید می‌شوند.

اماکن بهداشتی اردبیل بازدید می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم ‌پزشکی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز اجرای این طرح در اردبیل اظهار کرد: طرح بهادیر یعنی بازدید همه اماکن در یک روز با هدف بازرسی و نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی، در استان اجرا می‌شود.

محمد دانه‌زن با یادآوری اینکه طرح بهادیر به مدت یک سال است در همه شهرستان‌های استان نمود اجرایی به خود گرفته است خاطرنشان کرد: از زمان آغاز اجرای طرح بهادیر بیش از 2 هزار مکان تولید، توزیع و فروش مواد غذایی در اردبیل مورد بازدید قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این طرح در سال جاری در 9 شهرستان استان با بازرسی از 3 هزار اماکن تهیه و توزیع مواد‌غذایی مانند رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، قصابی‌ها و نانوایی‌ها اجرا شده و آموزش‌های لازم به متولیان امر تولید و توزیع مواد‌غذایی در سطح استان در رابطه با حفظ و رعایت بهداشت ارائه شده است.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم ‌پزشکی استان اردبیل به کشفیات مواد‌غذایی فاسد و تاریخ گذشته در طول این بازرسی‌ها اشاره کرد و از کشف 18 تن مواد‌غذایی غیر بهداشتی تاریخ گذشته خبر داد.

دانه‌زن بیان داشت: در برخی از شهرستان‌های استان مقادیری مواد‌غذایی و رنگ‌های خوراکی کشف شده که خاصیت سرطان‌زایی داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح ابتکار استان اردبیل است که در عرض یک روز تمامی اماکن تولید و عرضه مواد‌غذایی مردم به لحاظ بهداشتی مورد بازرسی قرار گرفته و آموزش‌هایی در خصوص بهداشت به تولید و توزیع‌کنندگان مواد‌غذایی در سطح شهر ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم ‌پزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار کرد: اولویت اول ما در اجرای این طرح آموزش موازین و ضرورت‌های بهداشتی به متولیان امر است که به صورت چهره به چهره توسط کارشناسان بهداشت محیط ارائه شده و مشارکت تمامی دست‌اندرکاران تولید و عرضه مواد‌غذایی در جهت رعایت بهداشت مواد غذایی جلب می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول