به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سبحانالله علیپور پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان از آمادگی فعالان بخش حمل و نقل گیلان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز 15 هزار بسته فرهنگی حقوق مسافر در پایانههای مسافر این استان توزیع میشود.
این مسئول ادامه داد: بالغ بر 29 هزار نفر از فعالان بخش حمل و نقل کالا و مسافر گیلان در ایام نوروز به مردم خدمترسانی میکنند.
وی با اشاره به آمادهباش کامل نیروهای نظارتی و بازرسی اداره کل حمل و نقل و پایانههای گیلان از 25 اسفند جاری تا 15 فروردین 91 افزود: با برنامهریزی صورت گرفته در شرکتهای مسافری و حمل و نقل کالا پیشبینی میشود شاهد رضایت حداکثری مردم باشیم.
علیپور با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق مسافران در تمام ایام سال و به ویژه ایام تعطیلات نوروزی اذعان داشت: توزیع بستههای فرهنگی بین مسافران از جمله اقدامهایی است که در ایام نوروز 91 صورت میگیرد.
وی با اشاره به حقوق قانونی هر مسافر در سفرهای برون شهری خاطر نشان کرد: شهروندان در تهیه بلیت باید به ممهور بودن بلیتها به مهر شرکت یا موسسه صادرکننده توجه داشته باشند.
این مسئول تصریح کرد: درج تاریخ، ساعت و مکان حرکت در بلیتها به صورت خوانا و بدون قلمخوردگی ضروری است.
وی به همراه داشتن 20 کیلوگرم توشه برای هر مسافر در سفرهای برون شهری را رایگان دانست و ابراز داشت: به ازای هر کیلوگرم توشه اضافه 2.5 درصد نرخ پایه بلیت از مسافران دریافت میشود.
علیپور خاطر نشان کرد: شرکتها و موسسات مسافری در صورت انصراف مسافر از سفر تا یک ساعت قبل از حرکت وسیله نقلیه ملزم به بازگرداندن 90 درصد از کل مبلغ بلیت هستند.
به گفته وی پس از این مدت و در صورت حرکت یا حرکت نکردن وسیله نقلیه 50 درصد مبلغ کل بلیت به مسافران بازگردانده میشود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای گیلان، حفظ سلامتی مسافران را مهمترین اولویت در سفرهای نوروزی عنوان کرد و یادآور شد: مسافران با بستن کمربند ایمنی و توجه به برنامه سفر رانندگان پرتلاش ناوگان حمل و نقل برون شهری گیلان را یاری کنند.
انتهای پیام/و۲۰/د1000