اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان خبر داد

آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 91 در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 91 همزمان با سراسر کشور در شهرستان کاشان خبر داد.

آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 91 در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید بلانی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز 91 از 15 اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا 15 اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

وی افزود: در طی مدت اجرای این طرح کارکنان اداره تعزیرات حکومتی شهرستان در بخش‌های مختلف اداری و اجرای احکام به همراه قاضی کشیک همه روز حتی روزهای تعطیل به شکایات احتمالی شهروندان و مسافران نوروزی رسیدگی می‌کنند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: از شنبه هفته آینده نیز کارشناسان و قضات اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان به همراه نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بازرسان مجموعه‌های نظارتی شهرستان از جمله اداره صنعت، معدن، تجارت، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاه‌های نظارتی در گشت‌های مشترک خود در سطح شهرستان از واحدها و اماکن پر رفت و آمد و پر تقاضای سطح شهر بازدید و بازرسی می‌کنند.

بلانی‌زاده متذکر شد: قاضی کشیک اداره تعزیرات حکومتی در طول اجرای طرح نظارتی حتی در ایام تعطیل، بلافاصله در محل وقوع تخلف حاضر و در همان محل تخلفات را بررسی و رسیدگی و احکام آن را صادر می‌کند.

وی افزود: از 15 اسفندماه جاری زمان آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز، قیمت کالاهای هدف و پر تقاضا در بازار، روزانه رصد شده و چنانچه افزایش قیمت خودسرانه‌ای مشاهده شود، بلافاصله در محل بررسی و با متخلفان برخورد و حکم آن صادر می‌شود. 

این مسئول در ادامه از تشدید نظارت بر بازار شب عید در طرح ویژه نظارتی خبر داد و گفت: در این طرح نظارت شدید بر اماکن رفاهی تفریحی، زیارتی، محل اسکان مسافران نوروزی، زائرسراها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌ها انجام شده و در صورت مشاهده تخلف، به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت به تخلفات رسیدگی و احکام آن صادر می‌شود.

بلانی‌زاده در ادامه با اشاره به عضویت اداره تعزیرات حکومتی در سه کمیته ستاد نوروزی، کمیته دریافت پیشنهادات و انتقادات و رسیدگی به شکایات مردمی و کمیته ستاد تسهیلات سفر شهرستان کاشان گفت: فرم‌های نظر سنجی و تنظیم شکایات، آماده و در اختیار دستگاه‌های عضو کمیته قرار گرفته تا در دسترس شهروندان و مسافران نوروزی قرار داده شود تا از پیشنهادات و انتقادات شهروندان و مسافران در جهت بهبود فعالیت‌ها استفاده شود.

وی از اصناف به ویژه اصنافی که در ایام نوروز بیشترین تقاضا و مراجعه‌کننده را دارند خواست تا رعایت ضوابط و مقررات صنفی از جمله رعایت درصد سود مشخص شده توسط سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان، درج و نصب برچسب قیمت روی کالا و خدمات و صدور فاکتور رسمی و معتبر برای مشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

بلانی‌زاده همچنین در مورد مجموعه‌های بین راهی، واحدهای صنفی اغذیه‌فروشی، رستوران‌ها و دیگر واحدهای عرضه کننده مواد غذایی نیز عنوان کرد: از آنها هم انتظار داریم علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات صنفی، ضوابط و مقررات بهداشتی را نیز رعایت کنند چراکه در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: شماره تماس 5554111 تعزیرات حکومتی شهرستان در ساعات اداری حتی در ایام تعطیلات و همچنین سامانه 124 اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت در تمام ایام شبانه‌روز آماده دریافت شکایات و گزارشات شهروندان و مسافران نوروزی است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف گران‌فروشی، عدم درج قیمت و اتیکت کالا، اختصاص بهای بیشتر از درصد سود متعارف و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی مراتب را به شماره تلفن‌های اعلام شده گزارش کنند.

وی همچنین از اصناف شهرستان خواست تا از افزایش خودسرانه قیمت‌ها خودداری کرده که در غیر این صورت بازرسان دستگاه‌های نظارتی شهرستان و نیروهای اداره تعزیرات حکومتی کاشان با هنجارشکنان اقتصادی و متخلفان اقتصادی برخورد قاطعانه و جدی می‌کنند.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول