اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بافت خبر داد

اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه نوروز در بافت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: اجرای طرح تشدید نظارت ویژه ایام نوروز در شهرستان بافت از 22 اسفند ماه آغاز می‌شود.

اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه نوروز در بافت

سمیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش میزان تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ضروری است.

وی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان بافت اقداماتی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان در ایام پایانی سال و عید نوروز از 22 اسفند ماه سال جاری تا 13 فروردین ماه سال 91 فراگیرتر از سال‌های گذشته به اجرا می‌گذارد.

وی بیان داشت: توزیع بروشورهای بهداشتی در سطح شهر، برنامه عملیاتی کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات از ساعت هشت صبح تا هشت بعد از ظهر و برقراری کشیک در شبکه دامپزشکی برای صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای حمل فرآورده‌های دامی و پاسخگویی به شهروندان در طول ایام نوروز در این راستا صورت می‌گیرد.

صادقی با بیان اینکه طرح کنترل و نظارت بهداشتی در مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه دام  انجام می‌گیرد، افزود: از فعالیت خودروهایی که مبادرت به عرضه فرآورده‌های خام دامی در جاده‌ها و معابر عمومی کنند، جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: قسمت اعظم سلامتی شهروندان با انتخاب درست فرآورده‌های دامی همچون گوشت، مرغ و ماهی ارتباط دارد و باید در زمینه گوشت سالم مواردی را دقت کرد.

صادقی در زمینه برخی از این نکات تصریح کرد: گوشت عاری از رطوبت باشد، بوی طبیعی خود را داشته و نباید هیچ گونه خون مردگی ناشی از هرگونه ضربه بر روی گوشت و یا لاشه وجود داشته باشد.

وی افزود: در لاشۀ مرغ نیز پوست باید یکنواخت روی بدن مشاهده و عاری از هرگونه پارگی یا تورم یا خون مردگی باشد.

صادقی از فروشندگان این فرآورده‌ها خواست که در فروش محصولات دامی خود جدی بوده و با احساس مسئولیت نسبت به سلامت شهروندان و با آگاهی به این امر که با فروش گوشت سالم نقش مؤثری در تغذیه شهروندان ایفا می‌کنند اقدام به فروش محصول خود کنند.

وی از مردم خواست در انتخاب گوشت مصرفی خانواده خود دقت کافی را به خرج داده و قبل از تهیه هرگونه فرآورده خام پروتئینی به بسته‌بندی و موارد درج شده بر روی آن از جمله تاریخ تولید و انقضا دقت کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول