اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

آماده واگذاری اراضی اطراف شهرها به شهرداری‌ها هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آمادگی کامل این اداره برای واگذاری اراضی اطراف شهرها، پارک‌های جنگلی، نهالستان‌ها و باغ‌های قدیمی قابل استفاده به شهرداری‌های استان خبر داد.

آماده واگذاری اراضی اطراف شهرها به شهرداری‌ها هستیم

یوسف یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بر اساس بند ج ماده 147 برنامه قانون پنجم، اراضی اطراف شهرها، پارک‌های جنگلی، نهالستان‌ها و باغ‌های قدیمی قابل استفاده باید به شهرداری‌ها واگذار شود که این اداره کل از آمادگی لازم برای واگذاری این اراضی برخوردار است.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی باید یاری‌گر اداره منابع طبیعی باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و بیان کرد: برخورداری از محیط طبیعی سالم و با نشاط حق مسلم همه شهروندان است که شهروندان می‌توانند با کاشت نهال و حراست از عرصه‌های طبیعی از این حق مسلم خود بهره‌مند شوند.

یوسفی با اشاره به وجود 720 هکتار جنگل و یک‌هزار و 550 هکتار پارک جنگلی در استان بیان کرد: این اداره در توسعه فضای سبز و جلوگیری از بیابان‌زایی گام‌های بسیار ارزنده‌ای برداشته است و این برنامه‌ها را در سال آینده ادامه خواهد داد.

یوسفی حفظ و توسعه منابع طبیعی را دغدغه‌ای جهانی دانست و خاطر نشان کرد:گسترش فضای سبز و جنگل امری  ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و مناسب است.

وی حفظ وضع موجود جنگل‌های استان، توسعه فضای سبز شهری، تولید نهال بر اساس سازگاری با محیط و توزیع نهال را از برنامه‌های آتی منابع طبیعی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول