اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مناطق بحرانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت همگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مناطق بحرانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حفظ منابع طبیعی نیازمند مدیریت صحیح و جذب مشارکت‌های همگانی است.

حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدحسین رفیعی صبح امروز در همایش گرامیداشت هفته منابع طبیعی در جمع دهیاران و بسیجیان آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت، گسترش بی‌رویه شهرها و عدم آگاهی مردم به اهمیت منابع طبیعی سطح منابع طبیعی کاهش یافته منابع طبیعی در خطر نابودی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه منابع نقش مهم و سازنده‌ای در زندگی بشر ایفا می‌کند افزود: دست‌یابی به توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت همگانی است از این رو باید برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه صورت گیرد.

رفیعی با بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی و ملی موهبت‌های خدادادی هستند گفت: باید تمامی اقشار جامعه به عرصه‌های منابع طبیعی توجه کافی داشته و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به تغییر نگرش در مورد حوادث طبیعی اضافه کرد: این حوادث به طور عادی در طبیعت امروزی شکل می‌گیرد از این رو باید با دید منطقی از آن‌ها درس گرفته و برای بهبود وضعیت محیط زیست خود تلاش کرد.

وی با بیان اینکه انسان طبیعت را به خطر انداخته و آن را تهدید می‌کند تصریح کرد: باید با جذب مشارکت‌های همگانی و ایجاد حساسیت عمومی برای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی، این تهدید را برطرف کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در ادامه این همایش گفت: مدیریت پایدار از موارد مهم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است و نقش مهمی در توسعه پایدار منطقه ایفا می‌کند.

علی پیرمرادی ادامه داد: در کنار اجرای طرح‌های مختلف، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی این طرح‌ها در زمان بهره‌برداری می‌تواند در افزایش تأثیرگذاری آن‌ها به ویژه در حوزه منابع طبیعی موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و تصرف اراضی ملی به منظور توسعه اراضی کشاورزی، عدم تعادل بین دام و ظرفیت مرتع و بهره‌برداری غیرمجاز از محصولات مرتع و جنگلی در تخریب منابع طبیعی نقش دارند از این رو باید در این راستا اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول