اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

بسیاری آسیب‌ها به منابع طبیعی حاصل ناآگاهی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: بسیاری آسیب‌ها به منابع طبیعی حاصل ناآگاهی است که مسئولان باید با فرهنگ‌سازی مانع روند رو به رشد این آسیب‌ها شوند.

بسیاری آسیب‌ها به منابع طبیعی حاصل ناآگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ناصر رضایی صبح امروز جمعه در حاشیه بازدید از برخی عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌ها با منابع طبیعی مرتبط هستند و باید تعاملی سازنده بین آنها وجود داشته باشد.

فرماندار کهگیلویه افزود: وقتی به روند شکل‌گیری جامعه بشری نگاه می‌کنیم، شاهدیم که در ابتدا انسان بیشتر مقهور طبیعت بود و توان تاثیر بر طبیعت را نداشت.

رضایی خاطرنشان کرد: این تعادل با گذشت زمان از طرف انسان به هم خورد و با شکل‌گیری انقلاب صنعتی این تسلط انسان بر طبیعت آغاز شد و امروزه با پیشرفت چشمگیر صنعت این تسلط کامل و کامل‌تر شده است.

این مسئول اجرایی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه از طبیعت به صورت بی‌رویه استفاده می‌شود، تصریح کرد: در دهه‌های اخیر طبیعت به خاطر سودجویی بشر در حال از بین رفتن است.

این مسئول در ادامه بیان داشت: در بسیاری از کشورها برای رسیدن به توسعه طبیعت در حال از بین رفتن است که این اساس و مبنای توسعه مدرن است.

رضایی عنوان کرد: آبخیزداری مدرن امروزه به استفاده از طبیعت با توجه به ظرفیت‌های موجود مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر شیوه‌های استفاده از منابع طبیعی اصلاح نشود خطر آن دامن‌گیر خود ما خواهد شد و یکی از مشکلات و تهدیدات آینده بشر از لحاظ آب و خاک است و به همین خاطر باید با در نظر گرفتن همه جوانب به صورت علمی حرکت کنیم تا بتوانیم مشکلات پیرامون منابع طبیعی را برطرف کنیم.

فرماندار کهگیلویه در ادامه بیان کرد: در اثر استفاده ناصحیح از منابع طبیعی امنیت غذایی، بهداشت و سلامت ما و حتی زندگی حیوانات تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به چالش‌های پیش رو باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشیم و این امر می‌طلبد که در وهله نخست کارکنان و دست‌اندرکاران منابع طبیعی به اهمیت کار خود واقف باشند و سعی در آگاهی‌بخشی و آموزش به مردم داشته باشند.

فرماندار کهگیلویه یادآور شد: در خیلی از موارد مردم به صورت ناخواسته و ناآگاهانه به طبیعت آسیب وارد می‌کنند که آموزش و آگاهی‌بخشی که نتیجه آن مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی است می‌تواند بازده خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول