اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی منابع طبیعی ابرکوه:

کودکان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی منابع طبیعی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی منابع طبیعی ابرکوه گفت: از آنجا که کودکان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی دارند، هر سال و در هفته منابع طبیعی زمینه‌های حضور پررنگ آنان در عرصه‌های مختلف را فراهم می‌کنیم.

کودکان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی منابع طبیعی دارند

مهدی حاصلی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس منابع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین هدف اداره منابع طبیعی برای حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی است و این امر می‌تواند از بسیاری از عوارضی که عرصه‌های منابع طبیعی به آن دچار هستند، جلوگیری کند.

وی افزود: هر سال در هفته منابع طبیعی که هر روز از آن به یک نام نامگذاری شده است، برنامه‌های متنوعی در این راستا با حضور مردم و مسئولان به اجرا در می‌آید و از آنجا که کودکان در فرهنگ‌سازی در مقوله منابع طبیعی نقشی اساسی و تأثیرگذار دارند، برای این قشر نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است، برگزاری نمایشگاه عکس منابع طبیعی برای آشنایی مردم با این حیطه یکی از این برنامه‌هاست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این زمینه و در سطح کشور نیز امسال شاهد برگزاری نخستین مسابقه کشوری عکس منابع طبیعی بودیم که عکاسان ابرکوه نیز با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابرکوه در آن شرکت داشتند.

حاصلی افزود: در این راستا هم‌چنین کارشناسان منابع طبیعی با حضور در مدارس و در جمع دانش‌آموزان به ترویج فرهنگ نگه‌داری از منابع طبیعی می‌پردازند که این امر تأثیرگذاری بالایی دارد و مورد استقبال دانش‌آموزان نیز قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش ارزنده کودکان در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها، امسال و در هفته منابع طبیعی در تلاش برای برگزاری جشن شکوفه‌ها هستیم و کودکان می‌توانند در فضایی شاد و با حضور مربیان خود به ارائه برنامه‌های مرتبط با این هفته بپردازند.

حاصلی هم‌چنین با اشاره به عوارضی که به دلیل عدم توجه به منابع طبیعی عارض جامعه می‌شود، از همگان خواست که در این راستا و همیشه یاری‌گر خدمتگزاران خود در این اداره باشند.

در نمایشگاه عکس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شده است، 50 اثر از عکاسان ابرکوه به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول