اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار رودهن:

"تجرک" بزرگ‏ترین پارک جنگلی شرق تهران می‏شود

خبرگزاری فارس: بخشدار رودهن گفت: منطقه کوهستانی تجرک رودهن در آینده به زیباترین و بزرگ‏ترین پارک جنگلی شرق استان تهران تبدیل می‏شود.

"تجرک" بزرگ‏ترین پارک جنگلی شرق تهران می‏شود

رضا طاهرخانی در حاشیه آیین روز درختکاری رودهن که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، شهردار رودهن و دیگر مسئولان محلی در منطقه "تجرک" برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران گفت: درختکاری از سنن حسنه مردم با فرهنگ ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: در آموزه‏های مقدس و ناب دین مبین اسلام و همچنین آیین باستانی فرهنگ ایران، درختکاری به عنوان سنتی حسنه همواره مورد تاکید رسول مکرم اسلام (ص)، ائمه معصومین (ع)، بزرگان دین و علمای اسلام بوده است.

طاهرخانی اضافه کرد: مقام عظمای ولایت نیز در جریان غرس دو اصله نهال بر لزوم حفظ و صیانت از عرصه‏های گیاهی و همچنین ایجاد فرهنگ عمومی در این خصوص تاکیداتی داشتند.

بخشدار رودهن ادامه داد: تجرک به عنوانی یکی از مناطق کوهستانی غرب مشرف بر شهر رودهن امروز شاهد برگزاری آیین درختکاری بود.

وی ادامه داد: این منطقه در زمینی به مساحت 200 هکتار در فاز نخست تحت اجرای طرح‏های غرس نهال در 10 هکتار قرار گرفت.

طاهرخانی تصریح کرد: فاز دوم درختکاری در تجرک نیز از امروز کلید خورد و بر اساس برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده، 50 هکتار دیگر از این منطقه نیز به جمع اراضی مشمول اجرای این طرح افزوده شد.

بخشدار رودهن این بخش را منطقه‏ای گردشگری خواند و افزود: بخش رودهن مانند بسیاری از نقاط شرق استان تهران دارای استعدادی بالقوه در زمینه توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر است.

وی تصریح کرد: مراجعات مکرر گردشگران به بخش رودهن برای استفاده از فضای طبیعی این نواحی همواره کمبود فضای جنگلی را به مسئولان گوشزد می‏کند.

طاهرخانی ادامه داد: با ایجاد کمربند سبز در اطراف رودهن، این نقیصه برطرف شده و مردم و دیگر هموطنان سایر نقاط کشور می‏توانند اوقات خوشی را به همراه خانواده در آن سپری کنند.

بخشدار رودهن اضافه کرد: علاوه بر طرح‏های جنگل‏کاری، سایر پروژه‏های توریستی نیز با برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده در این منطقه صورتی اجرایی به خود می‏گیرد.

وی افزود: آلاچیق‏های سکونتی، پارک بازی کودکان و رستوران به همراه منطقه‏ای امن و آرام در آینده‏ای نه چندان دور پذیرای گردشگران اغلب پایتخت‏نشین و هدیه‏ای از سوی مردم بخش رودهن است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول