اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی:

جنگل‌ها بستر تولید آب هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: جنگل‌ها و مراتع کشور بستر تولید آب بوده و باید حفظ شوند.

جنگل‌ها بستر تولید آب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی صابری پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان این شهرستان اظهار داشت: جنگل‌ها به طور میانگین 20 درصد از بارندگی‌های سالانه را حفظ کرده که نقش زیادی در بستر تولید آب دارند.

وی افزود: اگر جنگل‌های استان خراسان شمالی نیز حدود 10 درصد از بارندگی‌های سالانه را ذخیره کنند، در سال 120 میلیون مترمکعب آب را در خود حفظ کرده‌اند.

صابری بر اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری تأکید کرد و گفت: همه ما مأمور حفظ و حراست از محیط زیست و عرصه‌های منابع طبیعی هستیم.

وی حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را جز با مشارکت اقشار مختلف مردم میسر ندانست و افزود: مشارکت مردم در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی ضرورت دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: فواید درخت و درخت‌کاری بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه در توسعه فضای سبز و جنگل‌ها سهیم هستند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در خراسان شمالی غرس 400 هزار نهال، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، توزیع بروشور و کتابچه‌ها در مورد اهمیت درخت و درخت‌کاری و ... را از برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول