اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جهاد کشاورزی خراسان رضوی

پسته ارگانیک جنگل‌های سرخس به بازار عرضه شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال توانستیم از برداشت جنگل‌های پسته، محصول ارگانیکی که هیچ‌گونه سم، کود و مواد شیمیایی در آن بکار برده نشده به بازار عرضه کنیم.

پسته ارگانیک جنگل‌های سرخس به بازار عرضه شد

سید محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی در زمینه حوزه کاری خود فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث حفاظت از عرصه‌های جنگلی و طبیعی در استان خراسان یگان حفاظت به خوبی تقویت شده است افزود: در چند سال اخیر موفقیت‌های زیادی در زمینه جلوگیری از تصرف و تجاوز به عرصه‌های ملی و دولتی انجام شده که جای تقدیر و تشکر را دارد.

وی ادامه داد: همچنین در دولت نهم و دهم یک کار بسیار خوبی که در حوزه منابع طبیعی انجام شد این بود که مالکیت‌های دولتی به سند رسانده شد.

وی تصریح کرد: همچنین در موضوع تثبیت شن و بیابان‌زدایی حرکت‌های بسیار خوبی انجام و تقریبا عرصه‌های بحرانی کانون‌های فرسایش بادی در داخل استان خراسان رضوی تثبیت شده است.

طباطبایی با بیان اینکه جنگل‌های طبیعی با گونه‌های بسیار با ارزشی از جمله ارس در ارتفاعات هزار مسجد و جنگل‌های پسته وحشی در منطقه سرخس در استان خراسان رضوی اکنون در حال حفاظت و بهره‌برداری است اظهار داشت: امسال توانستیم از برداشت جنگل‌های پسته، محصول ارگانیکی که هیچ‌گونه سم، کود و مواد شیمیایی در آن بکار برده نشده به بازار عرضه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: ما در قالب کارگروه و ستاد توسعه کشاورزی استان نیز اعتبارات خوبی را برای عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و بخش‌هایی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به توصیه استاندار خراسان رضوی درباره واگذاری اراضی ملی به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: بعضی از عرصه‌های ملی توسط استانداری شناسایی شده که امکان واگذاری آن در صورتی که آب منطقه، بتواند منابع آبی آن را تامین کند در آنجا نیز امکان واگذاری اراضی به تعاونی‌ها و بخش خصوصی کشاورزی را داریم.

انتهای پیام/‌ش20/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول