اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد

اختصاص 39 میلیارد ریال اعتبار برای پروژ‎های جنگل‌کاری در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اختصاص 39 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‎های جنگل‎کاری در سال 1390 در گلستان خبر داد.

اختصاص 39 میلیارد ریال اعتبار برای پروژ‎های جنگل‌کاری در گلستان

حمید سلامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برای استراحت و تفریح مسافرین و مردم مساحت 12 هزار هکتار پارک جنگلی و تفرجگاه در 13 منطقه استان موجود است که در برنامه پنجم توسعه به دنبال این هستیم تا این رقم را به 13 هزار هکتار افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه 25 هکتار باغ بذر با گونه‎های موردنیاز استان احداث شده است، تصریح کرد: همچنین حدود یک هزار هکتار محاوط بذر گیری برای جمع‎آوری بذرهای تولید نهال و احیاء جنگل‎های مخروبه تحت مدیریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان قرار دارد.

سلامتی با اشاره به اینکه در سال جاری اعتباری معادل 39 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‎های جنگل‎کاری در مساحت 2 هزار هکتار محقق شده است، اذعان داشت: مراقبت از 25 هزار هکتار جنگل‎کاری‎های سنواتی و ذخیره‎گاه‌های استان، تولید 5 میلیون اصله نهال و نگهداری از 2 هزار هکتار پارک جنگلی از دیگر فعالیت‎های این مجموعه بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان یادآور شد: در سطح استان 863 هزار هکتار مرتع وجود دارد که تاکنون 760 هزار هکتار آن ممیزی شده و مساحت 600 هکتار تهیه طرح آن انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین 325 هزار هکتار از این مراتع را در قالب طرح تعاونی مرتع‎داری به 29 تعاونی در سطح استان واگذار شده است.

سلامتی با اشاره به دام موجود در مراتع گلستان خاطرنشان کرد: 25/1 میلیون واحد دامی در سطح مراتع وجود دارد که 4/2 برابر ظرفیت مراتع استان بوده و این در حالی است که ظرفیت مراتع گلستان تنها 512 هزار واحد دامی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه تاکنون عملیات اصلاح و احیای 250 هزار هکتار مراتع استان انجام شده، ابراز داشت: همچنین تعداد 110 واحد منبع ذخیره آب و بند خاکی احداث شده و حدود 2 هزار تن بذور مرتعی تولید و در سطح مراتع کشت و یا به سایر استان‎ها ارسال شده و مدیریت چرای مراتع هرساله در کل مراتع برای کنترل چرای دام انجام می‎شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول