اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان:

جنوب کرمان رتبه 11 پوشش جنگلی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان با 4 هزار و 800 هکتار پوشش جنگل، رتبه 11 کشور را در این بخش دارد.

جنوب کرمان رتبه 11 پوشش جنگلی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، عزیزالله افشاری‌زاده چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در جیرفت اظهار داشت: 3 میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان دولتی و ملی است.

وی افزود: این مقدار اراضی تشکیل دهنده 85 درصد وسعت منطقه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به سطح زیر پوشش جنگلی منطقه عنوان کرد: جنوب کرمان با 4 هزار و 800 هکتار پوشش جنگلی، رتبه 11 کشور را دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بیش از 32 پروژه که 10 عدد آن شامل بیابان و جنگل است با اعتبار یک‌میلیارد و 740 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

افشاری‌زاده با اشاره به ایجاد بادشکن‌های بیوتکنولوژیک در اطراف مزارع بیان داشت: این بادشکن‌ها با استقبال خوب مردم در اطراف مزارع ایجاد شده است.

وی افزود: 189هزار کیلومتر باد شکن در جنوب کرمان ایجاد شده است.

وی با بیان عوامل تخریب جنگل‌ها تصریح کرد: آتش‌سوزی و تخریب از مهم‌ترین عوامل نابودی جنگل‌ها است.

افشاری‌زاده با بیان عوامل لغزش زمین در بعضی از مناطق گفت: اشباع خاک و ساختن جاده‌ها به صورت غیر اصولی از مهم‌ترین دلایل لغزش زمین است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به سطح زیرپوشش جنگلی اذعان داشت: در جنوب کرمان وجود جنگل‌‌های کنار و گونه‌های سردسیری از ویژگی‌های بارز این منطقه است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول