اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی خبر داد

جنگلکاری در 1000 هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: با مشارکت مردم، ارگان‌ها و نهادها، در سطح یک هزار هکتار جنگلکاری در سطح استان در حال انجام است.

جنگلکاری در 1000 هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رستم صادقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منابع ملی و طبیعی، براساس برنامه‌های تدوینی و در حال اجرا، تاکنون اسناد مالکیت یک میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شده و با تلاش‌های تمام نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط، کار صدور 650 هزار هکتار اسناد اراضی ملی باقیمانده نیز در سراسر استان در دست اجراست.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در رشد و توسعه کشور به خصوص بخش مهم و حیاتی کشاورزی و طرح توسعه  فضاهای جنگلی در آذربایجان‌شرقی توسط این اداره کل طی چند سال اخیر افزود: در سال‌جاری نیز با مشارکت مردم، ارگان‌ها و نهادها، در سطح یک هزار هکتار جنگلکاری در سطح استان انجام خواهد گرفت و همچنین با مشارکت بهره‌برداران محلی 150 هکتار سماق‌کاری در منطقه هوراند انجام می‌گیرد.

صادقی در بخش دیگری با اشاره به استحصال پنج لیتر آب در ثانیه از ذهاب ایجاد شده در تونل آزادراه تبریز - زنجان گفت: مطالعه و عملیات اجرایی طرح توسعه فضای سبز منطقه "شبلی" هم‌اینک در دست اجرا قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در ادامه از اجرای طرح توسعه فضای سبز در منطقه کوه "عون ابن علی"شهر تبریز موسوم به عینالی خبر داد و افزود: فاز دوم جنگلکاری "ائل‌گلی" به وسعت 200 هکتار توسط شهرداری در دست تکمیل است که 100 هکتار هم توسط این اداره کل انجام گرفته و علاوه بر آن، توسعه طرح جنگلی منطقه "آرپا دره‌سی" نیز به وسعت 53 هکتار در دست اجرا قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به رفع اختلاف 110 پلاک اراضی ملی، مابین اداره کل منابع طبیعی و اداره اوقاف استان گفت: طبق تفاهم‌نامه سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف، این اختلافات طی چند ماه آینده حل خواهد شد.

صادقی در ادامه از 313 مورد پرونده در ارتباط با درخواست اکتشاف و استخراج معدن در آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: با 294 مورد در چارچوب قوانین کشوری موافقت شده که تمام موارد بهره‌برداری با نظارت کارشناسان این اداره کل، در راستای حفاظت از منابع طبیعی انجام گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی، با تاکید به این نکته که توسعه پایدار فقط در راستای حفاظت و حمایت همگانی از منابع ملی و طبیعی می‌تواند تداوم یابد، افزود: با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان امر، امید می‌رود حفاظت و حمایت از منابع طبیعی به فرهنگی ملی در استان تبدیل شود.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول