اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

شیوه‌های نوین در بخش کشاورزی سبب اشتغال بیشتر می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: برای تولید و اشتغال بیشتر در بخش کشاورزی باید از شیوه‌های جدید کشاورزی، روش‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی مصرف استفاده کرد.

شیوه‌های نوین در بخش کشاورزی سبب اشتغال بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی یکی از تدابیر و مصوبات مهم و ارزشمند دولت کریمه در راستای اشتغال‌زایی و تولید بیشتر در این بخش است.

وی تصریح کرد: در این طرح دولت می‌تواند تحول عظیم و نهضت پر رونقی را در بخش کشاورزی و دامداری شهرستان ایجاد کند اما تحقق این مهم منوط به درست عمل کردن، نیازسنجی‌ها و استفاده بهینه از منابع آب و خاک است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه اختصاص 232 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این بخش به خراسان‌جنوبی بیانگر اهمیت و ارزش این مصوبه و طرح دولت است، افزود: تمامی مسئولان و مدیران اجرایی عضو این کارگروه با کار کارشناسی شده و اعلام نیازمندی‌های مناطق مختلف برای اجرای طرح باید پیشنهادات و تصمیمات خویش را به کارگروه شهرستان انتقال تا با مصوب کردن طرح‌ها بتوانیم بیشتر از اعتبارات اختصاص یافته به استان برای تولید و اشتغال بیشتر نهبندان استفاده کنیم.

شرافتی یادآور شد: یکی از مزایای این مصوبه این است که طرح‌های مصوب شده در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نیازی به ارسال مرکز کشور، تصویب در کارگروه‌های دیگر و گیر گرفتاری‌های بانکی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه گریز از دغدغه تولید بیشتر و اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و اصلاح الگوی مصرف از منابع آبی است، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های کشاورزی و دامداری در نهبندان نیز باید به اقلیم، شرایط محیطی، میزان آب و خاک توجه کرد و براساس معیار و نیازها پروژه‌هایی را تعریف و اجرایی کنیم.

فرماندار نهبندان ضمن تأکید بر اینکه برای تولیدات بیشتر و اشتغال‌زایی فراوان در بخش کشاورزی شهرستان نیاز به خردجمعی و تلاش مضاعف داریم، گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در منطقه باید به مقدار واگذاری زمین زراعی و آب مورد نیاز اراضی برای هر طرح براساس کار کارشناسی شده عمل کنیم.

شرافتی، نگاه مثبت، تلاش، نظارت و کنترل و آموزش افراد را یکی از عوامل مؤثر در توسعه بخش کشاورزی نهبندان دانست و تصریح کرد: دولت به منظور رفع نیازمندی‌ها و اشتغال‌زایی مردم این طرح را در بخش کشاورزی برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است.

وی این مصوبه و طرح دولت را یکی از طرح‌های مهم و ارزشی با گستره و فراگیری زیاد عنوان کرد و افزود: این طرح می‌تواند کارآیی و پیامدهای مؤثر خویش را همانند مسکن مهر به مردم نشان دهد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول