اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرد معصومیت بر آثار شهدای دماوند

دماوند موزه شهدا ندارد/ مسئولان فکری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند با وجود شهدای گلگون‏کفن بسیار، از موزه نگهداری آثار این ماندگاران تاریخ بی‏بهره است.

دماوند موزه شهدا ندارد/ مسئولان فکری کنند

امیر مرادی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بیش از هر چیز باید از حضور گسترده و حداکثری مردم و مسئولان شهرستان دماوند و سایر نقاط کشور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنیم و بدون شک این حضور برگرفته از سیره شهدا است.

وی ادامه داد: 12 اسفند با حماسه‏سازی و دلاوری غیورمردان و شیرزنان ایران اسلامی با اطاعت از منویات مقام عظمای ولایت پس از 33 سال همچنان عزت و اقتدار ایران اسلامی را تضمین کرد و کشور را در مقابل فشارهای همه‏جانبه استکبار جهانی محفوظ ساخت.

مرادی با اشاره به عمده برنامه‏های اجرایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در سال 90 خاطر نشان کرد: مجموعه خدوم، ولایی و انقلابی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند همچون سال‏های گذشته برنامه‏های مدونی را برای سال جاری اجرا کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند تصریح کرد: از مهمترین برنامه‏های دهه فجر سال 90 می‏توان به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای شهرستان، برگزاری یادواره 11 شهید انقلاب شهرستان دماوند در حسینیه محله قاضی، تجلیل از جانبازان و زندانیان دربند رژیم ستمشاهی، پیاده‏روی خانوادگی جانبازان و فرزندان معزز شهدا، برنامه‏های ورزشی متنوع، دیدار از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، زنگ انقلاب و یادواره شهدای بخش مرکزی تهران اشاره کرد.

وی شهرستان دماوند را فاقد مکانی برای نگهداری از آثار شهدای گلگون‏کفن دوران دفاع مقدس خواند.

* آثار شهدای دماوند رو به فرسایش است

مرادی تصریح کرد: با کمال تاسف، بسیاری از این آثار متعلق به شهدا به دلیل فقدان موزه و مرکز مناسب نگهداری با گذشت سالیان طولانی از بین رفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند اضافه کرد: به هر ترتیب با تعامل و مشارکت مسئولان در سپاه پاسداران ناحیه دماوند، بخشی از این آثار مورد صیانت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر این آثار ارزنده در مکانی که در شأن شهدا نیست؛ به قول کارکنان خدوم مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند بایگانی شده است تا در آینده مرکزی در قالب موزه برای این آثار تعبیه شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول